Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Beogradski sajam
  • 25.11.2015. 12:00

U Beogradu počeo 10. Sajam etno hrane i pića

Najveća regionalna smotra proizvođača tradicionalnih prehrambenih proizvoda namenjenih tržištu - 10. Sajam etno hrane i pića, počinje danas u hali 3 Beogradskog sajma i trajaće do subote 28. novembra.

  • 205
  • 10
  • 0

Najveća regionalna smotra proizvođača tradicionalnih prehrambenih proizvoda namenjenih tržištu - 10. Sajam etno hrane i pića, počinje danas u hali 3 Beogradskog sajma i trajaće do subote 28. novembra.

Svoje proizvode predstaviće više od 450 domaćih i inostranih proizvođača hrane i pića, pripremanih po tradicionalnim receptima. U sajamskoj ponudi naći će se više od 2.000 različitih proizvoda karakterističnih za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina, koje se prave po posebnoj recepturi i u ograničenoj količini za tržište.

Odnos prema tradicionalnim proizvodima polako se menja

"U poslednjoj deceniji promenjen je odnos prema tradicionalnim proizvodima, a povećan je i broj proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom. Uz poštovanje standarda, napravljen je veliki napredak u pakovanju ovih proizvoda. I brojke mnogo govore, jer je na prvoj manifestaciji učestvovalo 78 izlagača, a na ovogodišnjoj ih ima više od 400. Akcenat je i dalje na poslovnom karakteru Sajma, ali tokom manifestacije zastupljena je i promotivna prodaja na štandovima. Kao i svake godine, pripremljen je kvalitetan stručni prateći program, ocenjivanje i izbor najboljih proizvoda", rekla je direktorka etno-sajma hrane i pića Mirjana Lukić.

Jedan od ciljeva ove sajamske manifestacije jeste afirmacija tradicionalnih proizvoda kao prvorazrednog tržišnog i izvoznog artikla i nezaobilaznog elementa turističke ponude. Radi se o proizvodima sa zaštićenim geografskim poreklom ili onima čija se zaštita preporučuje, poput leskovačkog ajvara, homoljskog meda, duvan čvaraka, futoškog kupusa, pirotskih peglanih kobasica, kozjih sireva, čajnih mešavina, sušenog voća, pekarskih proizvoda, vina i rakija.

Edukacija proizvođača važna za brendiranje proizvoda

Poslovni imperativ Sajma etno hrane i pića, sadržan i u radnom sloganu "Utemeljenje robne marke etno proizvoda", jeste, pre svega, edukacija proizvođača u kontekstu brendiranja tradicionalnih proizvoda kroz unapređenje proizvoda i načina njihovog predstavljanja i pronalaženje novih načina prodaje i novih tržišta. Cilj je da se ovaj značajan deo etno i kulturne baštine približi i preporuči potencijalnim kupcima - vlasnicima trgovinskih radnji, restorana, hotela, velikih trgovinskih lanaca, njihovim nabavljačima, distributerima, izvoznicima, profesionalnim gastronomima, posebno kupcima iz inostranstva, da se angažuju investitori za proizvodnju, ambalažu i plasman etno proizvoda, edukuju proizvođači iz oblasti standardizacije, upoznavanja tržišta sa specifičnim proizvodima i promocije etno hrane i pića i tradicionalnog načina pripremanja prehrambenih proizvoda, kao dela kulturnog identiteta naroda.

I stručni prateći program Sajma etno hrane i pića koncipiran je tako da sistemski podržava zaštitu geografskog porekla, recepture, uvođenje sistema kvaliteta, pravnu zaštitu, unapređenje pakovanja i metoda prodaje i druge oblike promocije najkvalitetnijih proizvoda i proizvođača.

Već po tradiciji, Sajam će dodatno oplemeniti Izložba rukotvorina, a poslednji dan, 28. novembar, obeležiće takođe tradicionalna - Revija torti u organizaciji časopisa "Moja praktika".

Sajam će biti otvoren svakog dana od 10 do 19 časova, poslednjeg dana do 17 časova. Za poslovne posetioce ulaz je besplatan, uz popunjavanje registracionog lista. Za ostale zainteresovane građane ulaznica košta 250 dinara, za grupne posete 150 dinara. Cena parkinga je 100 dinara po satu.


Tagovi

Beograd Sajam etno hrane i pića Mirjana Lukić Promotivna prodaja Zaštićeno geografsko poreklo Tradicionalni proizvodi Izvoz Kupci Kulturna baština


Autor

Đorđe Simović

Više [+]

Dugogodišnji agrarni novinar, objavljuje u štampanim i elektronskim medijima u zemlji i regionu. Nosilac više nagrada za agrarno novinarstvo. Moto: "Nemoj pa se ne boj."

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Sve lepote dunjinog cveta