Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Internet prodaja
  • 22.06.2015. 08:00

Internet prodajom izbegli posrednike i trgovce!

Stranica koju je na internetu pokrenuo Baskr Kambl deo je truda koji ulažu mladi poljoprivrednici u Indiji da bi iskoristili brzorastuće e-tržište u toj zemlji.

Foto: depositphotos.com,
  • 188
  • 12
  • 0

Baskr Kambl veruje da će Indijci i grožđe kupovati preko interneta, baš kao što kupuju i donje rublje. Ovaj 42-godišnji uzgajivač grožđa iz Našika, pokrajine u zapadnoj državi Maharaštra u Indiji pokrenuo je projekat dostave svoga grožđa do kućnog praga kupaca širom Indije.

Vlasnik je gotovo 30 hektara zemljišta, a udružio je resurse s još desetak poljoprivrednika iz Jalalpura, malog sela sa oko 3.000 stanovnika u pokrajini Našik. Za početak bi oni grožđe isporučivali kupcima u Maharaštri za 100 rupija, odnosno 1,55 $/kg.

E-tržište poljoprivrednih proizvoda brzo raste

Shvatili da duplo više zarađuju kada izbegnu posrednike i trgovce.

Našik, naime, smatraju indijskim centrom za grožđe. Na tom području gaji se između 60 i 65 % ukupnog grožđa u Indiji. Projekat se za sada ralizuje u pokrajini Našik, ali Kamblov cilj je da privuče i druge pokrajine. Njegov internet sajt bestgrapes.co.in deo je truda koji mladi poljoprivrednici u Indiji ulažu da bi iskoristili brzorastuće e-tržište u Indiji.

Procenjuje se da bi maloprodajno e-tržište do 2020. godine u Indiji moglo da naraste na 50 milijardi dolara. Prema procenama internet i mobilne organizacije Indije ono trenutno vredi 16 milijardi. Međutim, na tom tržištu ima premalo poljoprivrednih proizvoda. Indijski poljoprivrednici prisiljeni su da trguju na tradicionalne načine pa do kupaca dolaze preko trgovaca i posrednika. S druge strane, farmeri poput Kambla počinju da koriste moć interneta i tako stižu do svojih kupaca.

Zaobići posrednike i prodavati direktno

Indijski uzgajivač grožđa organizovao je prodaju preko interneta.

"Primili smo narudžbe za grožđe iz Dubaija. Ipak, kasnije smo shvatili da bi slanje bilo ekonomski neisplativo, pa smo ih odbili. Razmišljali smo o tome da bismo naše tržište za početak trebali da ograničimo na pokrajinu Našik, ali primamo, takođe, i narudžbe iz drugih glavnih gradova", rekao je Baškr Kambl za Gardijan.

Ovaj farmer organizovao je kancelariju u kojoj članovi njegove porodice prikupljaju narudžbe. Na većinu zahteva odgovori se do narednog dana, a isporuka sledi u roku od 48 sati. Preko te internet stranice do sada su prodali oko 2 tone grožđa. To je gotovo dvostruko više nego što su prodavali pomoću posrednika.

Iako je uzgoj grožđa veliki posao, cena koju lokalni farmeri dobijaju je mala u poređenju s onom koju su trgovci dobijali na otvorenom tržištu. Poljoprivrednici dobijaju najviše 50 rupija po kilogramu za grožđe ekstra kvaliteta koje odlazi van granica Indije. Taj isti proizvod se preprodaje još 3-4 puta na međunarodnom tržištu. Dok vinogradari na indijskom tržištu dobijaju između 20 i 25, nakupci zarađuju više od 60 rupija za kilogram grožđa.

Visoki troškovi dostave

"Shvatili smo da možemo da zaradimo dvostruko više novca bez posrednika, ako budemo imali direktan pristup kupcima", kaže Dinkar Kambl, jedan od poljoprivrednika koji se priključio toj inicijativi prodaje grožđa preko interneta. Baškr je ideju dobio od svog prijatelja inženjera koji mu je kasnije pomogao da osmisli i dizajnira veb sajt. Međutim, taj projekat je sada suočen s novim problemom, a to su veliki troškovi dostave.

"Ranije smo mislili da ćemo dostave ograničiti samo na područje Našika. Ali u poslednjih nekoliko nedelja u proseku svakog dana primamo narudžbe za gotovo 30 kilograma i to najviše iz Mumbaja i Pune. Pojedinačna cena grožđa u tim gradovima je velika, a naše marže su se rastegnule da bismo ga prodavali za samo 100 rupija po kilogramu", priča Dinkar Kambl. Baskr Kambl se, s druge strane, nada da će ekonomija pomoći farmerima da lakše ublaže dugoročne troškove. Ipak, njegova incijativa trenutno je ograničena na bliske prijatelje i rodbinu, ali bi želeo da mu se u njoj priključi što više farmera, piše Gardijan.

Foto: depositphotos.com, @Batareykin


Tagovi

Cena Grožđe Internet Prodaja Proizvodi Poljoprivrednici Trgovci Indija E-trgovina Farmeri Dolar Rupiji Indijsko središte Direktni pristup Trošak dostave Narudžbe Prikupljanje ponude


Autorka

Ivana Barišić

Više [+]

Pre nego što je upisala studije prava, Ivana je počela da se bavi novinarstvom, pa je u ovom poslu i ostala. Pisala je za nekoliko dnevnih listova, a ima iskustva i sa televizijskim novinarstvom. Kada ne piše, vozi bicikl ili skija.:)