Pretraživanje postova
Ljudi zamišljaju da je poljoprivreda i dalje IMT-ov traktor na sred njive. Međutim, u poljoprivredi je možda i najizraženija upotreba novih tehnologija. ”Jedan odsto svetske zemlje nije za obrađivanje. Do 2030. godine ćemo izgubiti 2 odsto... Više [+]
Ljudi zamišljaju da je poljoprivreda i dalje IMT-ov traktor na sred njive. Međutim, u poljoprivredi je možda i najizraženija upotreba novih tehnologija. ”Jedan odsto svetske zemlje nije za obrađivanje. Do 2030. godine ćemo izgubiti 2 odsto obradive zemlje. Poljoprivreda doprinosi emisiji štetnih gasova preko 20 odsto. Do 2050 godine će nam se smanjiti prinosi oko 17 odsto u proseku. 20 odsto će se smanjiti dostupnost vode, a biće nam potrebno 50 do 70 odsto više hrane zbog rasta standarda u Aziji i Africi. To su globalni izazovi koji utiču i na nas ovde u Srbiji”, istakao je na panelu o održivoj poljoprivredi na Kopaonik biznis forumu Dušan Radičević, CEO Al Dahra Srbija i dodao da je fokus Al Dahre regenerativna poljoprivreda tj. da sa što manje inputa imaju što veći output upotrebom tehnologije. #inovativnapoljoprivreda
Foto: Kopaonik Biznis Forum
Otkako je 2018. godine drugi po veličini proizvođač traktora na svetu – indijski TAFE, kupio brend i tehničku dokumentaciju IMT-a, manje se pričalo o sudbini fabrike, a više o njenoj imovini. Nekretnine IMT-a takođe su dobile nove vlasnike,... Više [+]
Otkako je 2018. godine drugi po veličini proizvođač traktora na svetu – indijski TAFE, kupio brend i tehničku dokumentaciju IMT-a, manje se pričalo o sudbini fabrike, a više o njenoj imovini. Nekretnine IMT-a takođe su dobile nove vlasnike, ali je opstala i proizvodnja, doduše u drugačijem obliku. Prema rečima direktora operacija Industrije mehanizacije i traktora Slobodana Petrovića, IMT traktori i danas drže oko 13 odsto domaćeg tržišta. Najveći deo delova proizvodi se u Indiji, dok se u Srbiji radi montaža. ”Na tom poslu angažovano je desetak ljudi, a godišnje prodamo od 350 do 400 traktora, što je naravno daleko manje nego što su tehničke potrebe naše poljoprivrede”, kaže Petrović. #poljoprivrednamehanizacija #imttraktori
U susret Novosadskom sajmu: Ovo je IMT 5500 koji je svojevremeno bio jedan od najjačih traktora u Evropi u serijskoj proizvodnji i kada je prvi put predstavljen na Novosadskom sajmu, novinari su pitali direktora Radoslava Radovića: "Kome je... Više [+]
U susret Novosadskom sajmu:
Ovo je IMT 5500 koji je svojevremeno bio jedan od najjačih traktora u Evropi u serijskoj proizvodnji i kada je prvi put predstavljen na Novosadskom sajmu, novinari su pitali direktora Radoslava Radovića: "Kome je potreban ovakav traktor?"
On je odogovorio: "Nikome. Samo smo hteli da pokažemo da možemo."
Razlikovao se od 5360 u samom motoru. Dok je 5360 imao 12v motor, 5500 je imao 12v bi turbo (za svaku stranu motora po jedan).
Ono što se zameralo kod njega, jeste da je bio idealan za oranje po suvom, ali mu je blato predstavljalo problem zbog težine, i snaga diferencijala nije pratila snagu motora, te su sami motori bili dužeg veka od ostatka traktora.
Kompanija IMT: Fabrika traktora - 2.836 radnika; Fabrika odlivaka i modela - 3.239 radnika; Fabrika mašina i oruđa - 1.267 radnika; Fabrika motokultivatora i mašina - 1.824 radnika; Fabrika mašina i delova - 580 radnika; Fabrika opreme i pr... Više [+]
Kompanija IMT:
Fabrika traktora - 2.836 radnika;
Fabrika odlivaka i modela - 3.239 radnika;
Fabrika mašina i oruđa - 1.267 radnika;
Fabrika motokultivatora i mašina - 1.824 radnika;
Fabrika mašina i delova - 580 radnika;
Fabrika opreme i pribora - 418 radnika;
Fabrika otkovaka - 508 radnika;
Prateća proizvodnja - 613 radnika;
Remontni zavod Dobanovci - 234 radnika;
Trgo-Servis Slavonska Požega - 51 radnik;
IMT transporti - 151 radnik;
Zajednička služba - 1.828 radnika;
Služba razvoja - 221 radnik;
IMT je 1987. upošljavao 13.770 radnika u 13 radnih organizacija. Imao razvojni centar, fabričke hale povezane tunelima, vatrogasni dom, ambulantu, bioskop, besplatnu kuhinju, radnički hotel, sve hale su bile okružene šetalištima, drvoredima. Fabrika na Novom Beogradu je posedovala tri parka, jedan ispred upravne zgrade na kojem se nalazila fontana, drugi ispred bioskopa i svečane sale koji je imao paunove i treći, ujedno i najveći, u kojem je bila smeštena zgrada razvoja mašina, alata i traktora.
IMT je do 1987. godine izvezao u 79 zemalja sveta 107.700 traktora i oko 11.950 priključnih mašina i oruđa.
Ovo je IMT danas...
Koji model IMT traktora koristite?
Dalibor Grumic
pre 10 meseci
IMT 558 I 542 de luxe, prezadovoljan IMT 558 I 542 de luxe, prezadovoljan
Selma Mujić
pre 10 meseci
Nijedan, ali bih provozala ovu grdosiju od 16t https://bit.ly/3NHd3Gf Nijedan, ali bih provozala ovu grdosiju od 16t https://bit.ly/3NHd3Gf
Julijana Kuzmić
pre 10 meseci
Moj ćale ima 533 i 539 #imasemožese Moj ćale ima 533 i 539 #imasemožese
Kako podesiti razmak točkova na traktoru?
Traktori su specifične radne mašine koje imaju mogućnosti za podešavanjem razmaka točkova u poprečnoj ravni. Ova potreba se javlja pri radu i kretanju traktorskih agregat...
Traktorska mehanička bušilica rupa: Kako je pravilno koristiti?
Ručno kopanje rupa za sadnju predstavlja veoma težak posao, pri čemu se značajno više vremena potroši od mehanizovanog, kod kojeg se traktorskim bušilicama, bilo da su me...
Opštinski savet za koordinaciju bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji opštine Topola obaveštava zainteresovana fizička i pravna lica koja ispunjavaju uslove Uredbe o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane dodele zaštitnih... Više [+]
Opštinski savet za koordinaciju bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji opštine Topola obaveštava zainteresovana fizička i pravna lica koja ispunjavaju uslove Uredbe o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane dodele zaštitnih ramova za upotrebljavani traktor, da zaključno sa 30. novembrom 2022. godine podnesu zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja za subvencionisanu dodelu.
Modeli i tipovi traktora za koje se vrši subvencionalna dodela ramova su: IMT 533, IMT 539, IMT 540, IMT 542 i IMT 549.
Sadržaj poziva za podnošenje zahteva za subvencionisanu dodelu zaštitnog rama za upotrebljavani traktor sa informacijama o načinu podnošenja, modelima traktora na koje se subvencija odnosi, rokovima za podnošenje i potrebnoj dokumentaciji se može preuzeti na linku:
https://www.abs.gov.rs/sr/obavestenja/javni-poziv-za-podnosenje-zahteva-za-subvencionisanu-dodelu-zastitnog–rama-za-upotrebljavani-traktor
U Republici Srbiji, u poslednje tri godine, usled prevrtanja na traktorima bez zaštitnog rama,
nastradalo je čak 86 lica, van javnih puteva (njiva, šuma, livada). U istom periodu u saobraćajnim nezgodama na putevima sa učešćem traktora poginulo je 78 lica, odnosno u poslednje tri godine poginulo je 164 vozača traktora, dok je 360 vozača povređeno.
Procena je da u Republici Srbiji ima oko 100.000 traktora bez zaštitne kabine ili rama.
Najveći procenat upotrebe traktora bez zaštitnog rama ili kabine je u centralnoj Srbiji,čak oko 50%.
Podsećamo da je jedna od glavnih mera za smanjenje stradanja i pokušaja minimiziranja povreda
vozača traktora kada dođe do nezgode usled prevrtanja, ugradnja ispitanih i odobrenih zaštitnih struktura (ramova).