Pretraživanje postova
Barža JP Vojvodinašuma koja je prevozila stoku sa Krčedinske ade se pokvarila. Stočari su obezbedili drugu baržu za sutra, petak, 12. januar i pozivaju 30 - ak ljudi, koji mogu, da dođu oko 9 h, da pomognu oko ukrcavanje 100-ak konja i 15-a... Više [+]
Barža JP Vojvodinašuma koja je prevozila stoku sa Krčedinske ade se pokvarila. Stočari su obezbedili drugu baržu za sutra, petak, 12. januar i pozivaju 30 - ak ljudi, koji mogu, da dođu oko 9 h, da pomognu oko ukrcavanje 100-ak konja i 15-ak krava.
Evakuacije danas nema, iz dva razloga.
Dolazi veterinarska inspekcija, da pregleda krave koje su prebačene u štalu Mileta Plavšića. On mora sa njima danas da bude.
Drugi razlog je što je obor, koji su prvog dana evakuacije napravili na ostrvu i u koji su najpre usmeravali krave, a onda odatle na baržu, je uništen. Na pitanje ko ga je i kada uništio, odgovor je ne zna se ko, zatekli su ga uništenog sutradan posle one prve akcije.
Na ostrvu je ostalo do oko 15ak krava i blizu stotinu konja (70-80-100, okvirno).
Da bi oni uopšte bili smešteni na baržu, neophodno je minimum 30-oro ljudi, koji bi ih usmeravali, telima oformili koridor kojim bi se konji kretali do barže i u nju ušli. Jer, konji se potpuno drugačije ponašaju od krava. Brzi su, jaki, energični, pronicljivi i pronalaze put da pobegnu. Sasvim je očekivano da budu povređeni i konji, i ljudi. (Ako neko ne zna, kao ja što nikada nisam videla, kako to izgleda, verno je pokazao Jovan Memedović u jednoj emisiji, kada je snimao baš evakuaciju konja, baš na Krčedinskoj Adi).
Na (laičko) pitanje da li je moguće taj koridor napraviti pomoću ograde, ako je nemoguće pronaći toliki broj ljudi, odgovor je da to ne bi moglo, zbog velike površine kojom se oni tamo kreću.
Očekivan je, kako mi kažu, narednih dana i porast vodostaja Dunava, time bi prostor koji nije pod vodom bio sužen na oko stotinak kvadrata. Možda bi tada bilo lakše evakuisati ih, ali to su samo pretpostavke, razmišljanja, niko nije rekao da se to čeka ili nešto slično.
Na ostrvu je ostalo i 15-ak krava, koje sada, uglavnom, prate konje, pa je i njih teže kontrolisati.
Info: Ruža Helac, Sanja Ignjatovic Eker
Foto: TANJUG
Sjenički konj Medo po svojoj težini ima sve šanse da obori dosadašnji Ginisov svetski rekord. Uzgaja se na farmi familije Selek u Caričini, selu udaljenom od Sjenice 18 kilometara. "Medo i Sultan, to su konji francuskog porekla Perušon. Med... Više [+]
Sjenički konj Medo po svojoj težini ima sve šanse da obori dosadašnji Ginisov svetski rekord. Uzgaja se na farmi familije Selek u Caričini, selu udaljenom od Sjenice 18 kilometara. "Medo i Sultan, to su konji francuskog porekla Perušon. Medo sad teži cirka 1.300-1.350 kg, a Sultan je nešto lakši. Najteži konj na svetu koji je prvak u Ginisu je 1.500 kg. Medi fali negde 150 i neko kilo i nadamo se za kratko vreme, 3-4 meseca, da će on dobiti tu kilažu", navodi Izet Selek, vlasnik farme. Sjenički Medo je više nego duplo teži od prosečnog konja čija kilaža iznosi od 400-do 500 kg. Pored Meda, na ovoj farmi imaju još 12 rasnih konja iz Francuske, Engleske, kao i jos 150 koja domaće pasmine. ginisovsvetskirekord #konji
Rodila se ideja da se IMT vrati na velika vrata! Pošto je TAFE kupio i ime i znak, tvorac ove ideje, konstruktor u nekadašnjem IMT-u Petar Grbić je sa svojom unukom napravio i novi logo, koji bi trebao da se nađe na novoj fabrici traktora i... Više [+]
Rodila se ideja da se IMT vrati na velika vrata!
Pošto je TAFE kupio i ime i znak, tvorac ove ideje, konstruktor u nekadašnjem IMT-u Petar Grbić je sa svojom unukom napravio i novi logo, koji bi trebao da se nađe na novoj fabrici traktora i koji podseća na stari IMT. Bitna razlika je u tome što bi bika zamenio konj, a kako Grbić kaže, konji su došli posle bikova, savremeniji su, pa bi i nova fabrika trebalo da bude savremenija od one stare.
Više o tome uskoro na Agroklubu.
Vilin konjic
Lidija Pribelja
pre 1 godinu
To nije vilin konjic. U pitanju je vodeno vretence. Vilin konjic ima krila paralelno sa podlogom dok ih vodena vretenca drže sklopljene i vertikalno Više [+] u odnosu na podlogu u stavu mirovanja. :)
Uprava za veterinu oglasila je prodaju životinja putem neposredne pogodbe, a reč je o četiri konja koji su presudom oduzeti od vlasnika. Oglašena je prodaja pastuva starosti oko sedam godina, konja starosti 2,5 godina i dve kobile starosti... Više [+]
Uprava za veterinu oglasila je prodaju životinja putem neposredne pogodbe, a reč je o četiri konja koji su presudom oduzeti od vlasnika. Oglašena je prodaja pastuva starosti oko sedam godina, konja starosti 2,5 godina i dve kobile starosti osam i dvanaest godina. Konji se nalaze se na čuvanju u karantinu za životinje u unutrašnjem prometu ”Aleks produkt “ u Kraljevu. Procenjena vrednost za sva četiri konja iznosi 282.618 dinara, što je ujedno i početna prodajna vrednost. Prodaja će se obaviti na javnoj prodaji neposrednom pogodbom, na prvom ročištu kupcu koji ponudi najvišu kupoprodajnu vrednost, a koja ne može biti niža od 60% od početne prodajne vrednosti.
Gotovo petini populacije vilinskih konjica, insekata koji imaju ulogu u suzbijanju bolesti jer jedu larve komaraca, preti izumiranje zbog uništavanja njihovih staništa, pokazuje nova "Crvena lista" ugroženih vrsta, koju je objavio Međunarod... Više [+]
Gotovo petini populacije vilinskih konjica, insekata koji imaju ulogu u suzbijanju bolesti jer jedu larve komaraca, preti izumiranje zbog uništavanja njihovih staništa, pokazuje nova "Crvena lista" ugroženih vrsta, koju je objavio Međunarodni savez za očuvanje prirode (IUCN). U prvoj globalnoj proceni stanja populacija vilinskih konjica, Međunarodni savez za očuvanje prirode navodi da je najmanje 16 odsto od gotovo 6.000 identifikovanih primeraka ranjivo, ugroženo ili kritično ugroženo, prenose agencije. Viola Klausnicer, biolog koja već decenijama proučava vilinske konjice, ocenila je da je izveštaj "upozorenje" i dodala da se boji da ih je ugroženo puno više jer nema dovoljno podataka. #biodiverzitet #vilinkonjic
Na magistralnom putu Užice - Zlatibor juče su krave zaustavile saobraćaj. Ovo nije prva "kravlja blokada" puta Užice - Zlatibor, otkako je so posuta na kolovoze zbog snega i mraza. Krave, koze, ali i konji, sa, kako kažu meštani, obližnje farme PK Zlatibor i sa privatnih imanja koji se slobodno kreć... Više [+]
Na magistralnom putu Užice - Zlatibor juče su krave zaustavile saobraćaj. Ovo nije prva "kravlja blokada" puta Užice - Zlatibor, otkako je so posuta na kolovoze zbog snega i mraza. Krave, koze, ali i konji, sa, kako kažu meštani, obližnje farme PK Zlatibor i sa privatnih imanja koji se slobodno kreću po obroncima Zlatibora, izlaze na drum i ližu so. Ovo "zadovoljstvo", međutim, uz svu blagonaklonost i razumevanja vozača, ponekad nije ni zabavno,a ni bezazleno. Na kružnom toku na Zlatiboru, vozači su juče stajali neko vreme čekajući da se životinje pomere, a pre neki dan na tom mestu došlo je i do saobraćajne nezgode koju su izazvale krave koje su iznenade izašle na put.
MF 1700 M nova serija objedinjuje kompaktne dimenzije i izvanredne performanse
Massey Ferguson, svetski poznat AGCO brend (NYSE:AGCO), sa ponosom objavljuje lansiranje nove serije kompaktnih traktora MF 1700 M. Sve modele pokreću najmoderniji motori...