Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Domaći proizvodi
  • 18.06.2018. 16:30

Potrošački patriotizam ili zašto Poljaci radije kupuju domaće proizvode

Čak 60% ispitanika je odgovorilo da preferiraju kupovinu povrća i voća iz Poljske, čak i ako su skuplji od onih stranih.

Foto: Wikimedia Commons/Zygmunt Put
  • 210
  • 10
  • 0

Većina Poljaka radije kupuje domaće voće i povrće, čak i kada su skuplji. Ne radi se samo o pukom patriotizmu. Poljaci jednostavno veruju da su domaće jagode ili jabuke ukusnije od uvoznih.

To je zaključak ankete obavljene na zahtev Wirtualne Polske, u kojoj je 64% ispitanika izjavilo da je za njih važno da znaju zemlju porekla plodova koje kupuju, što za njih 28% ipak nije bilo bitno, navodi FreshPlaza.  Gotovo isti broj ljudi, njih 60% je odgovorio da preferiraju kupovinu povrća i voća iz Poljske, čak i ako su skuplji od inostranih. Samo 19% ispitanika negativno je odgovorilo na ovo pitanje.

Jedan od razloga, ako ne i glavni, takvog izbora moglo bi biti uverenje da su domaće jagode, jabuke, krastavci ili paradajz jednostavno zdraviji i ukusniji. Ovo mišljenje deli 68% ispitanika.

Potrošački patriotizam

Prema rečima predsednika Nacionalnog udruženja proizvođača voća i povrća, Vitolda (Witolda) Bogute, Poljake sve češće vodi potrošački patriotizam.

"Ovo je za nas pozitivan trend, koji se razvija već neko vreme, a u drugim zemljama je svakodnevna stvarnost - da kupujete, poštujete i cenite proizvode proizvedene u vašoj zemlji", rekao je Boguta.

Tvrdi da su rezultati istraživanja i mišljenje o kvalitetu domaćih proizvoda potvrđeni i u stvarnosti. "Poljsko povrće i voće je ukusnije i sigurnije, s obzirom na to da su proizvedeni u nezagađenoj životnoj sredini, najviše kada govorimo o kvalitetu zemljišta. U drugim zemljama to nije uvek slučaj", tvrdi Boguta, koji smatra da su takvi rezultati istraživanja rezultat dobre prakse poljskih uzgajivača.


Tagovi

Potrošački patriotizam Domaći proizvodi Poljska Wotold Boguta


Autorka

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Bagrem rano procvetao