Udruženje Futoški kupus dnevno je na Sajmu delilo 100 - 150 porcija sarme. Najčešći gosti - novinari. Najviše urađeno na sertifikaciji. Muke sa zloupotrebom imena.
Kada pogledate statistiku fudbalske utakmice Lige Šampiona uz igrače vam prikažu koliko su pretrčali. Prava je šteta što takva statistika/tehnologija nije obuhvatila i ovogodišnji Poljoprivredni sajam.
Sigurno je da bi se u vrhu pređenih kilometara našli - novinari. Konferencije, okrugli stolovi, predavanja, hale, otvoreni deo, manjež...Trči, stigni, snimi, vrati se - pa ponovo. Dan proleti u trenu. Na to te podsećaju umorne noge i glad. Doduše, ima i onih drugih, koje ću kolokvijalno nazvati novinari, koji nisu trčali ali s druge strane nisu izbijali sa štadnova gde se dobro jelo. Oni su posebna priča i dobro je da su u manjini.
Elem, u kratikim pauzama između događaja, novinari su znali gde će biti toplo dočekani, a bogami i nahranjeni. I ne samo novinari.To je štand Udruženja Futoški kupus. Ova kolumna i razgovor je mali pay back za ono što su oni uradili za nas novinare. Sagovornici su mi bili prve dve perjanice ovog udruženja: predsednik Udruženja Futoški kupus, Goran Puača i član upravog odbora Udruženja Miroljub Janković.
Udruženja Futoški kupus
Miroljub Janković: Ne isto svakog dana. U proseku 100-150 porcija. I naravno, 5 - 6 tepsija pite, da ne zaboravim. Na taj način bude podmireno 50 osoba.
Miroljub Janković: Mislim da nema novinara koji izveštava sa Sajma, a da nije svratio na naš štand.
Miroljub Janković: Ne bih rekao. Među nama postoji veliko poštovanje. Članovi udruženja, proizvođači kupusa su veliki radnici, a novinari su to prepoznali.
Miroljub Janković: Od kako smo počeli da izlažemo na Novosadskom sajmu. Na taj način prezentujemo naše proizvode, tj. jela od futoškog kupusa. Ta tradicija traje već 10 godina.
Goran Puača: Mi smo od 2012. u postupku sertifikacije proizvodnje i prerade futoškog kupusa. Tako smo uradili i 2013. i 2014. a nadam se i ovu 2015. Na tome smo puno radili i taj rad se ispaltio.
Druga strana priče je da li su naši proizvođači zadovolji finansiskim rezultatima proizvodnje?! Tu postoje razlike od proizvođača do proizvođača, kakav je proizvod imao i kakav je ugovor sklopio.
Goran Puača: Tačan broj ćemo znati krajem maja. U postupak sertifikacije godišnje uđe oko 40 proizvođača. Na kraju, 30 - 35 ljudi završi sertifikaciju futoškog svežeg i kiselog kupusa. Godišnje proizvedemo 700 - 800 tona kupusa. Taj kupus završi na pijacama Novog Sada i u distributivnim lancima. Naš kupus završava i u inostranstvu. Potrošači mogu kupus da poruče direktno od proizvođača preko našeg sajta.
Goran Puača: Futoški kupus se lakše ukiseli, slađi je i kao takvog potrošači ga rađe konzumiraju.
Miroljub Janković: Svi restorani u Futogu na meniju imaju futoški kupus. To je naša tradicija. Ima ih i u Novom Sadu. Znam i za tamnu stranu priče. Neki restorani zloupotrebljavaju naše ime. Na meniju imaju futoški kupus, a gostima poslužuju hibridni. I ne samo restorani, već je i samo tržište puno zloupotreba. Kada dođe sezona spremanja zimnica, svaka pijaca ima 90 % futoškog kupusa u ponudi, a istina je potpuno drugačija.
Miroljub Janković: Za sada nemamo zaštitu države. A ona kroz svoje službe ima mehanizam da to uradi. Mislim na inspekciju. Nadam se da će to u budućnosti biti rešeno.
Svi se nadamo da će tako biti. A do tada, kolege novinari, vidimo se na 83. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu, na štandu Udruženja Futoški kupus.
Tagovi
Autor