Od svega što na tržište stigne sa njiva, na pijacama se proda petina, bar je tako bilo za prvih devet meseci ove godine. Međutim, pijace postepeno gube svoju klijentelu. Promene u navikama kupaca i manja zainteresovanost poljoprivrednih proizvođača i zanatlija, doveli su do toga da su u poslednjih deset godina pijace izgubile oko 12 odsto tržišnog udela. Najjači magnet koji na pijacu privlači kupce je mogućnost kupovine autentičnog, svežeg domaćeg proizvoda. Ovo su mesta gde se sa velikom pouzdanošću mogu naći namirnice i roba iz zanatske proizvodnje, sa malih gazdinstava. Analize stanja na pijacama pokazuju da značajan broj proizvođača kvalitetne domaće hrane ne može više da odgovori na zahteve kupaca. Prosečan zakupac prodajnih mesta na pijacama ima oko 57 godina, i to je jedan od razloga zašto je poljoprivrednih proizvođača na pijacama manje. Najčešće nemaju kapacitet da se istovremeno bave proizvodnjom i stoje na pijacama prodajući robu, naročito ne u dve smene, što je sve češći zahtev kupaca. Kupci pak zbog obaveza ne mogu stići na pijace u toku prepodneva, kada su one najbolje snabdevene. #zelenepijace