Informacije o COVID-19 bliže građanima

Direktor Kancelarije za IT i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije Mihailo Jovanović rekao je da informacije o COVID-19 mogu da se dobiju i posredstvom Vajbera, uz napomenu da je obezbeđeno još nekoliko načina elektronske komunikacije sa građanima, navodi se na sajtu Vlade Srbije.

Jovanović je ukazao na to da je Vajber info servis već pokrenut i da aplikacija do sada ima preko 3.000 korisnika.

"Razmišljali smo o tome kako da na najlakši način približimo sve informacije građanima koji su u najvećoj meri poslušali savet i ostali su kod kuće. Pre svega, uspostavili smo jedinstveni kontakt centar 19819, gde pružamo sve informacije o COVID-19", rekao je Jovanović.

Lako do informacija

On je objasnio da je tako pokrenut Vajber info servis, jer Vajber koristi oko četiri miliona građana Srbije, dodajući da je tom servisu možda najlakše pristupiti preko sajta COVID19.rs, naročito za one koji koriste Vajber na svojim računarima.

"Vrlo lako se dobijaju sve potrebne informacije o tome šta nosi ovaj virus, kako da se zaštitimo, koji su kontakt telefoni i šta treba da preduzmemo ukoliko osetimo neke od simptoma."

Prema Jovanovićevim rečima, posredstvom Vajbera, nakon dobijanja poruke dobrodošlice, postoje opcije - preventivne mere, lična zaštita i samoizolacija.

Kontakt telefoni i internet platforma

On je napomenuo da je, pored Vajber info sevisa na broj 19819, gde građani mogu da se informišu o samom koronavirusu, pokrenuto i nekoliko platformi i kontakt centara.

Među njima je, kako je naveo, platforma budivolonter.gov.rs, gde mogu da se jave svi koji se osećaju zdravo i ne spadaju u ugrožene grupe.

"Te informacije se ažuriraju i proveravaju i dostavljaju Sektoru MUP- a za vanredne situacije i prijavljeni volonteri biće stavljeni na raspolaganje centrima u gradovima i opštinama", rekao je Jovanović.

Prema njegovim rečima, taj servis je pušten juče, a preko noći se prijavilo više od 2.500 volontera.

"Pustili smo i kontakt centar putem kojeg građani koji su stari ili ugroženi mogu da zatraže pomoć u gradskim i opštinskim centrima. To je opet jedan univerzalan broj 19920 i kada se jave dobijaju gradske ili opštinske centre."

Sajt i za one koji su ostali kod kuće

Takođe, Jovanović je dodao da su pozivi prema svim ovim kratkim brojevima besplatni, bez obzira na to da li građani zovu sa fiksnog ili mobilnog telefona.

Jovanović je, govoreći o platformi za ljude koji su u izolaciji, rekao da je napravljen sajt digitalnasolidarnost.gov.rs kao podrška onima koji su ostali kod kuće, a koji to vreme mogu korisno da provedu u gledanju različitih besplatnih sadržaja.

Mnoge organizacije, IT kompanije i institucije su otvorile i slobodno pustile svoje platforme i sadržaje, naveo je on i dodao da su građanima na raspolaganju i besplatni sadržaji pozorišta i muzeja.