Pretraživanje tekstova
Zemlje članice EU prijavile su 15,7 miliona košnica, što je 12% više u odnosu na prethodni period programa, od 2011. do 2013. godine.
Povećava se broj košnica u Evropskoj uniji, pokazao je izveštaj Evopske komisije. Prijavljeno je 15,7 miliona košnica što je 12% više u odnosu na prethodni period programa, od 2011. do 2013. godine. Iako raste broj košnica, broj pčelara je smanjen za 4%.
Mali pčelari su i dalje osnova pčelarstva u EU. Čak 96% poseduje manje od 150 košnica. Cilj podrške pčelarima je da se poboljšaju uslovi proizvodnje i da se više radi na marketingu, prilikom stavljanja meda na tržište. To uključuje i mere poput poboljšanja zdravlja pčela i tehničku pomoć pčelarima.
Evropska komisija je prvi put podnela ovakav izveštaj, a sledeći se očekuje za tri godine. Njim se analizirala i primena nacionalnih pčelarskih programa, koji se iz proračuna EU godišnje finansiraju sa 33 miliona evra. Najviše novca dobile su Španija (16%), Francuska (11%) i Rumunija (10%).
Izvor: https://ec.europa.eu/agriculture/newsroom/323_en
Foto: groundhog / Pixabay
Autorka
Više [+]
Željka je diplomirani agronom sa dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednik je portala Agroklub i donosi najnovije vesti iz sveta poljoprivrede!
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!