Pretraživanje tekstova
Cilj ovog predloga je smanjenje zavisnosti od uvoza iz Rusije i Belorusije, pojašnjavaju iz Evropske komisije
Evropska komisija nastavlja sa dodatnim uvođenjem carina na niz poljoprivrednih proizvoda i određenih đubriva na bazi azota iz Rusije i Belorusije.
Proizvodi za koje se uvode čine 15 odsto poljoprivrednih proizvoda uvezenih iz Rusije 2023. na koje se još nisu primenjivale povećane carine.
Nakon što Evropski parlament i Savet donesu taj predlog, carine EU primenjivaće se na sve poljoprivredne proizvode koji se uvoze iz Rusije.
Kako pojašnjavaju iz Evropske komisije, cilj ovog predloga je smanjenje zavisnosti Unije od uvoza iz Rusije i Belorusije.
Takav uvoz, posebno đubriva, čini EU ranjivom i predstavlja rizik za sigurnost snabdevanja hranom.
Osim toga, carine će podržati rast domaće proizvodnje i industrije đubriva u EU, koja je pretrpela štetu tokom energetske krize.
Očekuje se da će ujedno negativno uticati na ruske prihode od izvoza, čime će se Rusiji smanjiti sposobnost vođenja agresivnog rata protiv Ukrajine.
"Naš cilj je dodatno oslabiti rusku ratnu ekonomiju dok smanjujemo zavisnost EU-a, podržavamo našu industriju i čuvamo globalnu sigurnost hrane. Preduzećemo sve potrebne korake kako bismo zaštitili našu industriju đubriva i poljoprivrednike“, rekao je poverenik za trgovinu i ekonomsku sigurnost, međuinstitucijske odnose i transparentnost, Maroš Šefčovič.
Transport svih poljoprivrednih proizvoda i đubriva iz Rusije i Belorusije prema trećim zemljama nije obuhvaćen ovim merama, u skladu sa obvezama EU na promovisanju globalne sigurnosti hrane, posebno za zemlje u razvoju.
Drugim rečima, operacije kupovine i prodaje ruskih poljoprivrednih proizvoda ostaju nepromenjene, kao i njihovo skladištenje u carinskim skladištima, transport na plovilima EU-a, ili pružanje usluga osiguranja i finansiranja.
Tagovi
Carine Rusija Maroš Šefčovič Belorusija Evropska komisija
Autor
Više [+]
Diplomirani novinar, biciklist, hedonist (ne nužno tim redom). Dugogodišnji novinar i urednik u dnevnim štampanim medijima, a poslednjih nekoliko godina radio je kao glavni urednik dvotjednog časopisa za poljoprivredu.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!