Pretraživanje tekstova
"Te kanale smo mi poljoprivrednici iz nemara ranijih godina, ali i sada, doveli u situaciju da nisu u funkciji, jer smo u njih bacali sve i svašta", kaže poljoprivrednik Mile Zarin.
Prevencija poplava su izgradnja i čišćenje kanala za odvodnjavanje. Njihov značaj potvrđuje i najslabija kiša koja padne, posebno u Vojvodini. Pašnjak pored Žablja je pravi primer.
"Te kanale smo mi poljoprivrednici iz nemara ranijih godina, ali i sada, doveli u situaciju da nisu u funkciji, jer smo u njih bacali sve i svašta. Ne kažem da su drugi, nego svi zajedno", izjavio je Mile Zarin za RTS.
Rok za pročišćavanje kanala je pet do sedam godina. U Vojvodini ima 20.000 kilometara kanala, a čiste se prema prioritetu. Procenjuje se da je, godišnje, za te radove potrebno izdvojiti 3,6 milijardi dinara.
"Ono što mi uspemo da obezbedimo kroz sredstva budžetskog Fonda za vode, to je trećina potrebnih sredstava. Kroz dodatne programe, preko zakupa državnog zemljišta, uspemo to još da podupremo sa oko 20 odsto, tako da je funkcionalnost kanalske mreže u svakom trenutku oko 50 odsto", kaže Slavko Vrmdžić, direktor JVP Vode Vojvodine.
Vodoprivredna preduzeća smatraju da bi lokalne samouprave morale ozbiljnije da se uključe u finansiranje čišćenja kanala.
Južno od Save i Dunava, u Vodoprivrednom centru Morava, održava se 750 kilometara kanalske mreže. Priprema se dokumentaciju za radove na području oko Požarevca, Čačka i Topole, na lokacijama koje su važne za ratare i voćare.
"Da bi poljoprivreda bila visokog intenziteta, mora prvo melioraciono da se uredi zemljište, da se urede kanali za odvodnjavanje, koji naravno u uslovima bez vode služe i kao kanali za navodnjavanje", izjavio je direktor Dragoljub Miljojković.
Foto: Jasna Bajšanski
Izvori
Tagovi
Kanal Odvodnjavanje Navodnjavanje Čišćenje kanala Žabalj Morava Slavko Vrmdžić Mile Zarin Dragoljub Miljojković
Autorka
Više [+]
Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!