Reč je o slučaju iz 2017. kada je kompanija Carapelli u Francusku plasirala više od 70 hiljada litara ulja označenog kao ekstra devičansko, koje je bilo nižeg kvaliteta
Sud u Firenci osudio je špansku kompaniju Deoleo Global, vlasnika marke Carapelli, na novčanu kaznu od 230.000 evra zbog kršenja evropskih propisa koji nalažu da maslinovo ulje označeno kao ekstra devičansko mora da bude bez organoleptičkih nedostataka, piše Greenme.
Reč je o slučaju iz 2017. godine kada je spomenuta kompanija u Francusku plasirala više od 70 hiljada litara ulja označenog kao ekstra devičansko, koje je zapravo bilo nižeg kvaliteta.
Sporno ulje podvrgnuto je analizi i preklasifikovano u "devičansko" zbog prisutne užeglosti.
Testove sprovedene u Francuskoj kasnije je potvrdila laboratorija italijanskog Ministarstva poljoprivrede, koja je poslala inspektore u kompaniju kako bi uzeli boce iz iste serije i podvrgli ih novim analizama.
Uprkos pozitivnim rezultatima dvostrukog testiranja, kompanija Carapelli je sve osporavala, ali sud je bio neumoljiv.
Ovo, nažalost, nije jedinstven slučaj. Već nekoliko godina brojni testovi sprovedeni širom Evrope otkrili su ulja označena kao ekstra devičanska, a koja su zapravo bila nižeg kvaliteta.
Prema propisima Evropske unije, da bi se maslinovo ulje označilo kao "ekstra devičansko", mora da zadovolji određene hemijske parametre, ali takođe mora da prođe organoleptički test koji potvrđuje odsutnost nedostataka u ukusu i mirisu.
Nakon ovog istraživanja, državni tužitelj u Torinu, Rafaele Guarinielo, otvorio je slučaj zbog sličnih trgovinskih prevara. Istraga je obuhvatila nekoliko marki, uključujući Carapelli.
Kasnije je Nacionalna zdravstvena služba (NAS) uzela nove uzorke nekoliko proizvođača, a rezultati novog panel testa potvrdili su ono što se i pretpostavljalo: ulja nisu bila prava ekstra devičanska.
Iako je od ovog slučaja prošlo nekoliko godina situacija na tržištu je gotovo nepromenjena. Ulja, kažu, i dalje imaju etikete koje ne odgovaraju stvarnom kvalitetu proizvoda.
Sve ovo ima značajan uticaj na potrošače, koji su u nedoumici pri kupovini. Većina sada veruje da je ekstra devičansko maslinovo ulje "Made in Italy" samo etiketa, a u flaši je nešto sasvim drugo, zaključuje ovaj portal.
Tagovi
Autor