Modifikovani traktor završio je trku na 75. mestu od 144 učesnika u svim kategorijama i bio je četvrti od osam učesnika u kategoriji kamiona. Ovaj poduhvat ističe koliko raznovrstan i prilagodljiv može da bude model MF 8S.
Ako vam trka traktora u pustinji zvuči kao nešto nemoguće, onda se varate. Massey Fergusonov 8S Dyna E-Power postao je prvi traktor koji je završio trku "Maroko pustinjski izazov" (Morocco Desert Challenge).
Modifikovani traktor završio je trku na 75. mestu od 144 učesnika u svim kategorijama i bio je četvrti od osam učesnika u kategoriji kamiona. Ovaj poduhvat ističe koliko raznovrstan i prilagodljiv može da bude model MF 8S.
Ipak, ovo nije prvi put da se ovaj traktor oprobao u najzahtevnijim okruženjima, uključujući misije Antartik 1 i 2, svetski rekord u oranju i humanitarne inicijative kao što su "Tractor Dak" i "Africa Track".
"Tim je obavio sjajan posao u pripremi traktora za ovu avanturu i to prikazuje da MF 8S može da savlada svaku prepreku i da radi efikasno u svakom okruženju. Veoma nam je drago da je naš traktor prvi koji je završio ovu zahtevnu trku", rekao je Žerom Aubrion (Jérôme Aubrion), direktor marketinga Massey Fergusona za Evropu i Bliski istok.
Jedan od zaslužnih za adaptaciju MF 8S od premijum poljoprivrednog traktora do modela spremnog za trku je i direktor preduzeća Kufferagri Sàrl, Žil Kufer (Gilles Kuffer), koji ističe kako je modifikovanje u trkačku mašinu predstavljalo neverovatan ineženjerski izazov.
"Ovaj projekat ističe veštinu poljoprivrednih mehaničara i sve što ovi stručnjaci mogu da urade. To je neverovatna avantura, koja spaja resurse i veštine za zajednički cilj. Nisu samo vozači oni koji su uključeni, tu je bio kompletan tim koji je omogućio da traktor započne svaki dan", rekao je Kufer.
Nekoliko modifikacija bilo je potrebno obaviti na modelu MF 8S da bi bio u skladu sa pravilima trke. Traktor je opremljen gumama Evobib VF 600/70 R30 napred i VF 710/70 R42 pozadi i centralnim sistemom za naduvavanje pneumatika.
Postavljen je zaštitni kavez oko cele kabine, rezervni točak montiran je pozadi sa dizalicom, stavljen je drugi rezervoar za gorivo, modifikovane su komande, postavljena dva trkačka sedišta sa pojasevima, zamenjena su bočna stakala sa polikarbonatnim i urađena je instalacija retrovizora sa kamerama.
"U toploti pustinje Maroka, "Protect-U" dizajn modela MF 8S bio je od presudne važnosti za ograničenje prenosa toplote sa motora na radno okruženje. Prostrana kabina, dovoljno je velika za prilagođavanje i postavljanje dva sedišta za vozača jedno pored drugog, sa razmaknutim komandama za vožnju", saopšteno je iz Massey Fergusona.
MF 8S je održavao hladnoću za operatere u pustinji koristeći 14 otvora za klima uređaj koji su strateški postavljeni u kabini.
Od predstavljanja modela MF 8S u 2020. godini, on je izgradio reputaciju kao raznovrsni traktor za njivu i vuču. Pokreće ga AGCO Power motor zapremine 7,4 litara, koji je namenski programiran za trku i ostvaruje 400 ks uz održavanje izuzetne pouzdanosti čak i u ekstremnim uslovima.
Modifikovani MF 8S ima standardni montirani Dyna E-Power menjač sa duplim kvačilom, koji kombinuje operativne pogodnosti kontinualno promenljivog menjača sa mogućnošću za prenos snage efikasno kao i mehanički menjač.
"Menjač je radio izuzetno dobro, prikazujući impresivne reakcije. Nakon više od 2.000 km rigoroznog testiranja i više od 13 sati kontinualne promene stepena prenosa, on se pokazao kao vredan pravi takmičarski sekvencioni menjač", zaključuju iz tima.
Foto prilog
Tagovi
Autorka
Partner
Concorde Business Park 3/2,
Schwechat,
Austrija
tel: +385 (0)99 22 98 415,
e-mail: verkauf@austrodiesel.at
web: http://www.austrodiesel.at/rs/