Pretraživanje tekstova
Vreme je za servis ljubimaca: proverite luft na lancima, zamenite remenje, isperite i izduvajte hladnjake...
Zimski period za poljoprivredne proizvođače traje od decembra do početka februara. Vreme je to kada se mehanizacija servisira, a potom "šalje na odmor" do radova za prolećnu sezonu. Međutim, mnogi nisu odmah svoje ljubimce spremili za "zimski san", a evo šta bi trebalo uraditi pre proleća.
Stabilno vreme će biti do kraja januara, najavili su meteorolozi, pa ako do sada niste, vreme je da spremite mehanizaciju za predstojeću proljećnu sezonu. Nakon detaljnog pranja i sušenja, potrebno je obaviti pregled stabilnih delova i konstrukcije kako bi se otkrila moguće pukotine, a ista se saniraju ili zamenjuju novima, navode iz Savetodavne FBiH.
"Kod mašina koje poseduju lančane prenose, prvenstveno pregledati lančanike, te utvrditi njihov stepen potrošenosti. Ukoliko se primeti da u lancima postoji slobodan prostor i luftovi, potrebna je njihova zamena, zato što je poznato da lanac koji se potrošio uslovljava ubrzano trošenje lančanika", navode savetodavci.
Ukoliko se prenos odvija preko remenja, neophodno je utvrditi stepen rastezanja, te ga zameniti, ako prelazi prag tolerancije. Takođe, staro i ispucalo remenje uslovljava proklizavanja, smanjena je trakcija gde dolazi do nepravilnog rada mašine.
Kod svih sklopova koji podležu rotacijama i velikim obrtajima, potrebno je detaljno pregledat ležajeve i kućišta, gde usled velikih obrtaja i centrifugalne sile dolazi do njihovog trošenja.
"Zavisno od namene mašine, sve hladnjake potrebno je isprati i izduvati kako bi mogli valjano da obavljaju svoju funkciju hlađenja. Ukoliko se čuju neadekvatni zvukovi, potrebno je naći njihov izvor, te detektirati kvar", navode.
Svi potrošni delovi čiji je radni vek uslovljen radnim satima menjaju se, a to uključuje motorno ulje, filter ulja, filter goriva, filter klime i vazdušni filter motora. U mašine koje za svoj rad koriste vodu, preporuka je da se sipa antifriz, kako bi se sprečilo smrzavanje.
Tagovi
Priprema mehanizacije Pregled lančanika Pregled remenja Ležaji kućište Izduvati hladnjake
Autorka
Više [+]
Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!