Prema proceni stručnjaka, reč je o izuzetno retkom primerku, mogućem originalnom reklamnom natpisu starom više od 120 godina
U američkoj saveznoj državi Montani, među prašnjavim stvarima jedne stare štale, pronađen je predmet koji bi mogao da bude jedan od najstarijih reklamnih znakova svetski poznatog proizvođača poljoprivredne mehanizacije John Deere-a, piše Agrarheute.
Ovaj redak komad metala nedavno je postigao neverovatnu cenu na aukciji, čime je oduševio kolekcionare i stručnjake širom sveta.
Znak je na aukciji postigao cenu od 71.500 američkih dolara, što je rekordna svota za ovakav predmet.
Radi se, kažu, o oglasnom metalu dimenzija 51 x 71 centimetar, na kojem je prikazan farmer kako ore njivu koristeći tada revolucionarni Gilpin plug koji vuku tri konja. Upravo taj plug bio je simbol prvih koraka kompanije John Deere u svetu mehanizacije, mnoge pre nego što su traktori postali sinonim brenda.
Prema proceni stručnjaka, reč je o izuzetno retkom primerku, mogućem originalnom reklamnom natpisu starom više od 120 godina, jednom od prvih vizuelnih promotivnih materijala koje je John Deere koristio.
Iako u službenoj korporativnoj kolekciji postoji sličan znak, on prikazuje drugu vrstu poljoprivrednog alata - gruber, što ovaj primerak dodatno čini jedinstvenim.
Aukcijsku prodaju organizovala je kuća Aumann Auctions, specijalizovana za vintidž reklame i retke kolekcionarske predmete. Njihov opis naglašava da je natpis izuzetno dobro očuvan, a čak i poleđina skriva zanimljiv detalj – originalnu nalepnicu koja trgovcima daje uputstvo da se znak postavi na vidljivo mesto.
Osnivač kompanije John Deere, po kojem je brend i dobio ime, svoju je prvu značajnu inovaciju ostvario još 1837. godine, kada je kao kovač izradio prvi plug od poliranog čelika. U to vreme, većina plugova bila je izrađena od sirovog livenog gvožđa, koje je lako zadržavalo blato i otežavalo oranje.
Deereov dizajn omogućio je samočišćenje pluga, što je bio revolucionaran iskorak za poljoprivrednike tog vremena i ubrzalo širenje kompanije. Već nekoliko godina kasnije, Deere & Company proizvodio je i do 1.000 plugova godišnje, a danas je JD globalno prepoznatljiv simbol inovacije u poljoprivredi.
Ovaj konkretan natpis verovatno je bio namenjen mešovitim prodavnicama, kakve su tada bile uobičajene u ruralnim delovima SAD-a, u vrijeme kada John Deere još nije imao razvijenu mrežu službenih zastupnika.
Takvi znakovi bili su ključni u informisanju kupaca o dostupnoj opremi i služili su kao prvi promotivni alati u eri pre specijalizovanog mašinstva.
*Naslovna fotografija: Shutterstock/Gestalt Imagery, Aumann Auctions Press Release
Tagovi
Autor