Koje su to velike stvari u "malom" Steyr-u?
Pored austrijskog sela Brajteštena, na Farming red prezentaciji koje su organizovale kompanije Väderstad, Case i Steyr, potonja je predstavila novi model traktora - Steyr 4120 PLUS. Zašto se menjalo ime i zašto PLUS, otkriveno je i Agroklubu. Pre svega, jer je PLUS istorijsko ime Steyr-a, kako nam je rekao marketing menadžer u "CNH Industrial" Federiko Kondini, a i zato što su hteli da povežu bogatu istoriju brenda sa snažnom budućnošću. Ali i zato što su u ovaj traktor dodate nove, bitne promene.
Kako Kondini kaže, ovaj traktor opisuju tri glavne karakteristike - dizajn, udobnost i snaga.
Ovo je potpuno novi dizajn u odnosu na sve prethodne modele ove kompanije. Reč je o prvom traktoru kompanije Steyr "lansiranom" u ovoj liniji, ali neće biti i jedini, jer će ovaj stil da se koristi i u budućnosti. Odlikuju ga oštre linije, modernije je izvedbe i u skladu sa vrednostima brenda.
"Prelep je i dopada mi se. Ali dizajn znači i to šta je iznutra. Unutar haube se nalazi čuveni 3,6-litarski četvorocilindrični Fijatov motor sa "Stage V" standardom izduvnih gasova. Sve je to ispod haube, ništa ne vidite spolja", kaže Kondini i dodaje da dizajn omogućava i dobru vidljivost za vozača.
"Tu je i novi auspuh u obliku slova U. Ovakav dizajn omogućava bolju vidljivost i veliko olakšanje, pogotovo kada se radi duže vremena sa prednjim utovarivačem", navodi ovaj marketing menadžer i dodaje da traktor poseduje i novi rezervoar za gorivo većeg kapaciteta nego ranije.
Pored dobre frontalne vidljivosti za vozača, veoma visokog vetrobranskog stakla, traktor na gornjoj strani takođe ima i krov koji može da se otvori.
"Takođe, sada imamo funkciju i kočnica-kvačilo. Ovo je novo na njemu, što znači da samo kočimo i kvačilo se spaja, nema potrebe da se pritiska pedala. Imamo i novi prilagodljivi, varijabilni volan", kaže Kondini.
Pozadi se nalazi nešto što su do sada imali samo na traktorima s više konjskih snaga, a to je suspenzija kabine. To je dodatan razlog zašto je moralo da se doda ono PLUS, jer ova mašina poseduje mnogo funkcija koje krase traktore većih konjaža.
Možda njegov dizajn prekriva snagu koju poseduje, ali ova mašina ima podiznu moć od čak pet tona.
"Sada možemo da stavimo gume od 38 inča koje ranije nismo mogli. Imamo i pumpu od 80 litara, koja je veća nego ranije za upravljanje utovarivačem, za bilo kakvu hidrauliku. I u kabini su neke nove promene. Tu je digitalna instrument tabla za vozače, monitor od 12 inča i RTK fabrički ugrađena opcija za upravljanje preciznošću", naveo je Kondini.
Još jedna bitna stvar - novina za ovu veličinu traktora je što će telematika biti u standardnoj opremi.
"Sa tim monitorom možemo da upravljamo bilo kojom vrstom opreme koja je povezana ISOBUS-om", navodi ovaj menadžer.
Steyr je ovim unapređenim karakteristikama, na traktoru "manje" snage, svim gore navedenim odgovorio na pitanje s početka.
Foto prilog
Tagovi
Autor