Kompanija AZOTER, pionir uvođenja bakterijskih đubriva na području srednjoistočne Evrope, širi mrežu distribucije i u potrazi je za lokalnim partnerima u Srbiji.
Mnogi poljoprivrednici u Srbiji zamenili su azotna đubriva bakterijskim, svesni njihovih brojnih prednosti.
Naime, takva đubriva pokreću biogene elemente koji su potrebni biljkama, dok u životnu sredinu oslobađaju i izlučuju vitamine, enzime i stimulatore. Tako povećavaju plodnost zemljišta na održiv način i obnavljaju mikrobnu aktivnost.
Dobra je stvar i što smanjuju troškove poljoprivrednicima u odnosu na fabrička đubriva.
Kompanija AZOTER Trading s.r.o., pionir je u uvođenju bakterijskih đubriva na tržište srednje i istočne Evrope, a već 30 godina radi na njihovom trajnom poboljšavanju.
Njihova bakterijska đubriva sadrže uravnoteženu smesu tri bakterije koje čine osnovu da se NPK iskoristi na prirodan i održiv način. Pogodna su za čak i za korišćenje u organskoj proizvodnji. Uz kvalitetne proizvode i preciznu logistiku, ova kompanija pruža i savetodavne usluge u vezi sa ishranom i đubrenjem različitih poljoprivrednih kultura.
Trenutno traže partnere za distribuciju u Srbiji. Iz tog razloga razgovarali smo s Danielom Škulecom, regionalnim produkt manadžerom kompanije AZOTER, sa sedištem u Novom Sadu.
Zanimalo nas je koji je sastav njihovih proizvoda i po čemu se razlikuju od konkurencije.
"Radi o mikrobiološkom tečnom i suvom đubrivu na bazi bakterija sa sadržajem gljivica. Sastoji se iz nekoliko (matičnih) sojeva bakterija i gljivica. Mutirane sojeve ne koristimo, a naši matični sojevi se čuvaju u banci sojeva u Brnu u Češkoj", kazao je Daniel Škulec, ističući da je "osnovna prednost našeg bakterijskog đubriva što smanjuje potrošnju klasičnih azotnih fabričkih đubriva približno za polovinu jer fiksira azot iz vazduha".
Kao razlika u odnosu na konkurenciju, ovaj stručnjak ističe je njihov proizvod sa visokom koncentracijom, doza je 10 litara/ha.
"Naš proizvod ne može biti na polici u apoteci 36 meseci na 35 stepeni toplote, jer pod takvim uslovima bakterije uginu, a proizvod postaje bez vrednosti. Naša prednost je što uvek isporučujemo svež proizvod tako da klijentu donosi najveću korist, ne pokušavamo da prodamo na zalihe" istakao je Škulec.
Svi AZOTER proizvodi mogu da se mešaju sa svim herbicidima i insekticidima, a sa fungicidima mogu da se mešaju samo proizvodi koji ne sadrže gljivice već samo bakterije.
Daniel kaže da posluju u 20 evropskih zemalja, a da svaka zemlja ima jedinstvenu poljoprivrednu strukturu, pa je njihov primarni zadatak da se prilagode. Ratari čine 80 odsto njihovih klijenata, na povrtare otpada 15 odsto, a preostalih pet odsto su organski proizvođači.
"Uglavnom se fokusiramo na srednja (više od 100 ha) i velika preduzeća, kojima možemo da pružimo prednosti obima kroz naš proizvod. Želimo da naše rešenje bude efektivno, ali to zahteva profesionalnu komunikaciju sa klijentom, zbog čega je ova veličina grupe ključna za nas" kazao je uz opasku "s obzirom na sveže proizvode, ne fokusiramo se na maloprodajno tržište".
Interesovalo nas je koji su uslovi za skladištenje AZOTER proizvoda.
Daniel pojašnjava da uslovi za dugotrajno skladištenje zahtevaju temperaturu do 5 oC, kako bi se sprečilo da bakterije počnu prerano sa rastom. Za skladištenje pre nanošenja, preporučuje se da se proizvod ne izlaže sunčevoj svetlosti ili visokim temperaturama.
"Da bismo osigurali proizvod najvišeg kvaliteta, ne prodajemo klijentima na zalihe, već isporučujemo svežu naručenu robu poljoprivrednicima idealno 2 nedelje pre primene"
Pakovanja su 25 litara, 30 l i 1000 l. Ima dve vrste proizvoda: jedan je obavezna trenutna inkorporacija, a drugi je folijarna prihrana. Od mehanizacije se koristi prskalica, dok za površine veće od 300 ha uslužno daju aplikator. Moguća aplikacija je i putem navodnjavanja.
Trude se da klijente snabdevaju svežim proizvodima direktno iz fabrike, a koji najbolje mogu da pokrenu mikrobni proces u zemljištu. U Novom Sadu se nalazi njihov magacin, a skladište za potrebe distribucije biće u Srbiji.
AZOTER je započeo proizvodnju pre 30 godina. U početku je akcenat bio na centralnoevropskom regionu, ali su postepeno uspeli da svoju tehnologiju dovedu u Rumuniju, Ukrajinu, Moldaviju, Holandiju i Italiju.
"Iza sebe imamo veliko iskustvo, a stotine poljoprivrednika u zemljama u kojima poslujemo vrlo je zadovoljno", rekao je Škulec navodeći da "najviše prodajemo u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji, Bugarskoj, Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj i Nemačkoj".
U većini zemalja u kojima posluju, oslanjaju se na lokalnog partnera za distribuciju.
"Lokalna partnerstva vidimo kao način upoznavanja tržišta. Domaći distributer donosi znanje o lokalnom tržištu i poljoprivredi, a mi donosimo bakterijske proizvode i iskustvo njihove primene. Ova simbioza omogućava najbolji put do farmera, u svakoj zemlji u kojoj poslujemo."
Pored distributivne marže, AZOTER nudi i podršku distributerima u vidu dugoročnog odloženog plaćanja (6+ meseci), a prevoz do Srbije mogu dogovoriti sami ili distributer – koje rešenje lokalni partner smatra efikasnijim.
Od distributera očekuju poznavanje tržišta i stručnost, sva ostala podrška je stvar dogovora (marketinška podrška, uzorci, izložbe).
"Želeli bismo da ostvarimo prodaju u Srbiji od 150 hiljada litara u roku od tri godine, što bi nam dalo osnovu za dalji razvoj tržišta", poručio je Škulec.
Ne fokusiraju se na udeo na tržištu, već na postepeno ubeđivanje kroz profesionalan pristup i dobro iskustvo.
Žele da postepeno na tržište iznesu i druga rešenja koja su trenutno u istraživanju ili u postupku izdavanja dozvola, a koja će takođe uticati na njihove ambicije u vidu prodaje.
"Ne želimo da ulazimo sa velikim očima, znamo iz iskustva da su bakterijska đubriva efikasna za poljoprivrednike ako im se stručno objasne i postepeno se uvere u kratkoročnu i dugoročnu korist od njihove upotrebe", kaže Škulec.
Vise o bakterijskim đubrivima i sprovedenim eksperimentima pogledajte na www.azoter.rs ili na FB Azoter Srbija
Oslanjaju se na organski rast, a ne na jednokratnu marketinšku kampanju. Cilj im je da posluju na tržištu još 30 godina i da njihovi klijenti i partneri budu zadovoljni.
Regionalni produkt manadžer ove kompanije kaže da im je najvažniji partnerski odnos s potencijalnim distributerom.
AZOTER nudi stručnu podrška u vidu stalnih stručnih saveta i obuke distributera, uključujući njegove zaposlene i partnere. Takođe, pružaju i marketinšku podršku u vidu jačanja svesti o brendu, stručno ocenjeni rezultati.
"Stojimo iza naših distributera i nudimo im dugoročnu zrelost kako bi odgovarali tokovima plaćanja klijenata" kaže Škulec.
Uveren je da može da isporuči proizvod sa najboljom koncentracijom na tržištu, uz transparentnu komunikaciju sa klijentima i partnerima.
"Strpljivo objašnjavamo kratkoročne i dugoročne prednosti i, za razliku od konkurencije, ne obećavamo čuda, već pravo rešenje", zaključuje Daniel Škulec, poručivši da se "oslanjamo na tradiciju i zadovoljstvo farmera, a iskustva poljoprivrednika su naša inspiracija za stalne inovacije".
Više informacija možete da dobijete na: azoter.rs@gmail.com i na broj telefona: +381621966845.
Tagovi
Autorka
Partner
Dr. Janka Gombara 83,
21211 Kisač,
Srbija
tel: +381621966854,
e-mail: azoter.rs@gmail.com
web: https://www.azoter.sk/?lang=sr