Ovaj proizvod doneo je učeničkoj kompaniji "Koko Strog" iz Žitorađe pobedu na takmičenju "Dostignuća mladih" za jugoistočnu Srbiju
Na nedavno održanom regionalnom takmičenju učeničkih kompanija "Dostignuća mladih" za jugoistočnu Srbiju, prvo mesto osvojila je virtuelna kompanija "Koko Strong" iz Srednje škole u Žitorađi. Učenice ove škole na takmičenju su predstavile proizvod nastao od prirodnih sastojaka u obliku keksića koji služe kao dodatak u ishrani živine.
Proizvod je osmišljen i izrađen u laboratoriji Srednje škole u Žitorađi, a prilikom proizvodnje učestvovovale su učenice koje su ujedno i članice kompanije, zajedno sa svojim profesorima.
O tome kako su nastali keksići za živinu i ko je sve učestvovao u izradi razgovarali smo sa profesorom marketinga i preduzetništva, takođe i mentorom kompanije, Milanom Filipovićem koji nam je najpre rekao da su članice kompanije zapravo učenice koje žive na selu.
Njihovi rođaci i poznanici se uglavnom bave poljoprivredom i čuvaju živinu, pa su im problemi poljoprivrednika i te kako dobro poznati.
"Čule su za bolest klonulih nogu kod živine, istraživale uzroke ove pojave i došle do zaključka da se ova bolest javlja kao posledica nedostatka vitamina B i kalcijuma u ishrani živine", ističe on.
Na osnovu svega toga, učenice su pokušale da pronađu rešenje za bolest klonulih nogu kod živine i osmisle proizvod koji će pomoći poljoprivrednicima da smanje gubitke pri uzgoju živine.
Prema rečima profesora Filipovića, proizvod je u obliku kolača kako bi se obezbedila bolja marketinška vidljivost, budući da je takav proizvod neobičan i nesvakidašnji.
"Koko Cookies, kako smo nazvali keksiće, u sebi sadrže materije koje su bogate vitaminom B i kalcijumim, a to su pšenica, ječam, kukuruz, sušena kopriva, mlevene ljuske od jaja, mlevene školjke, sojina sačma, suncokret i sušena lucerka."
Osim toga što pomaže u otklanjanju bolesti klonulih nogu, ovaj proizvod povećava rentabilnost i isplativost uzgoja živine, a takav proizvod za sada ne postoji na tržištu.
"S obzirom na to da je naša kompanija osvojila prvo mesto na regionalnom takmičenju, imali smo izuzetno zapažen nastup, ali najbolje stvari su počele da se dešavaju nakon takmičenja. Gostovali smo u raznim televizijskim emisijama kako bismo na najbolji mogući način predstavili svoj proizvod širom Srbije", kaže naš sagovornik.
Kako dodaje, imaju u planu da detaljno ispitaju proizvod i nabave uverenje o zdravstvenoj ispravnosti , kao i da se povežu sa nekim od velikih proizvođača hrane za živinu i pokušaju da komercijalizuju ovu ideju.
"Osim toga što su učenice zajedno sa svojim profesorima uložile rad i trud prilikom izrade ovog jedinstvenog proizvoda, posebno bih se zahvalio profesorkama Danijeli Simić i Aleksandri Filipović koje su radile na dizajnu proizvoda, promociji i pakovanju, a tim je imao i pomoć biznis mentora, Isidore Željković iz kompanije 'Bosh Srbija' ", završava Filipović.
Tagovi
Autorka
Tamara Prvulović
pre 1 mesec
Bravo za inovativnost mladih devojaka. 👐