Pretraživanje tekstova
Stručnjaci iz Instituta za javno zdravlje "Batut" saopštili su da se za više od 3.500 preuranjenih smrti u Srbiji krivica može pripisati zagađenom vazduhu.
Stručnjaci smatraju da veći procenat zagađujućih materija u vazduhu direktno utiče na povećanu smrtnost. Za više od 3.500 preuranjenih smrtu u Srbiji krivac je upravo zagađeni vazduh, upozoravaju stručnjaci iz Instituta za javno zdravlje "Batut" i Svetske zdravstvene organizacije.
Istraživanje je sprovedeno od 2010. do 2015. godine, a analiziran je vazduh u Beogradskom okrugu, Novom Sadu, Beočinu, Smederevu, Valjevu, Kragujevcu, Užicu, Kosjeriću i Nišu.
"289 slučajeva karcinoma pluća može da se pripiše zagađenju vazduha. Za grad Beograd to je 206 slučajeva. Visoke brojke povezane su i sa smrtnošću od ishemijske bolesti srca - 1.621 i moždanog udara odraslih - 2.014", rekao je za "Novosti" stručni saradnik Instituta za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut" Uroš Rakić.
Razlog je to što je koncentracija suspendovanih čestica u vazduhu konstantno iznad dozvoljenih vrednosti. One mogu nastati od zemlje, prašine, vegetacije, čestica soli, iz hemijskim reakcija gasova iz vazduha, iz procesa sagorevanja, kao što je čađ od dizel-goriva. Najveći zagađivači su kućna ložišta i saobraćaj.
Ako bi se koncentracije opasnih čestica smanjile za samo 10 mikrograma po kubnom metru, mogao bi se očekivati upola manji broj smrti, procenjuju stručnjaci.
Foto: Quatzla / Pixabay
Izvori
Tagovi
Ekologija Zaštta životne sredine Zagađenje vazduha Srbija Smrtnost Bolesti
Autorka
Više [+]
Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!