Pretraživanje tekstova
Površina na kojoj će biti omogućeno navodnjavanje je 4.000 hektara
Projekat započet prošle godine koji se odnosi na prenamenu dela kanalske mreže za odvodnjavanje u dvonamenske sisteme, nastavljen je i u ovoj godini kroz drugu fazu radova koja obuhvata novih devet sistema, navode u preduzeću Vode Vojvodine.
U okviru ove faze predviđena je rekonstrukcija sledećih sistema: Labudnjača, Novokneževački, Šećeranski, Međa 1, Progarska Jarčina, Zapadna Bačka, Srednja Bačka, Krivaja i Debeljački češalj 2. faza.
Trenutno su u toku radovi na osam sistema, dok su na Debeljačkom češlju završeni i kanali su potpuno spremni za navodnjavanje.
"Radovi podrazumevaju mašinsko uklanjanje vegetacije, iskop kanala, razastiranje zemlje, čišćenje propusta kanala, kao i rekonstrukciju postojećih kanala i objekata na njima. Dužina kanalske mreže obuhvaćena ovim radovima iznosi oko 50 kilometara, a površina na kojoj će biti omogućeno navodnjavanje je 4.000 hektara", pojašnjavaju iz ovog preduzeća.
JVP Vode Vojvodine je za ove radove izdvojilo oko 640 miliona dinara. Podsećaju da da je ovaj projekat pokrenut prošle godine.
"Kanalska mreža koja je više decenija služila samo za odvodnjavanje, dobila je novu funkciju - funkciju navodnjavanja u letnjim mesecima."
Prva faza radova obuhvata rekonstrukciju 24 sistema, od čega je završeno 16, dok su na osam preostalih sistema radovi u završnoj fazi. Kako dodaju, kada se okončaju svi radovi na ukupno 33 sistema obuhvaćenih iz obe faze, omogućiće se navodnjavanje na dodatnih 36.000 hiljada hektara poljoprivrednog zemljišta.
Izvori
Javno vodoprivredno preduzeće Vode Vojvodine
Tagovi
Kanalska mreža Navodnjavanje Vode Vojvodine Projekat uređenja kanala Kanalski sistemi
Autorka
Više [+]
Diplomirana novinarka, zaljubljena u pisanu reč. Trudi se da bude dorasla novinarskom postulatu: "Rečima usko, a mislima široko".
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!