Cela Norveška treba da pomisli na poljoprivredu kad pomisli na Brine!, kažu iz norveškog prvoligaša iz čijih je redova potekla i današnja mega fudbalska zvezda.
Norveški fudblaski klub Brine, koji dolazi iz malog istoimenog mesta Brine u jugozapadnom delu zemlje, proslavio je povratak u elitnu ligu nakon 22 godine. Poznat je po tome što je to prvi klub mega nogometne zvezde Erlinga Halanda koji trenutno igra u Mančester sitiju.
Mnogi će se zapitati kakve to ima veze s poljoprivredom? Ipak, ovo nije običan fudbalski klub, njegovi navijači ponosno sebe nazivaju "bondeklubb“, ili farmerski klub, a to se jasno vidi i prema načinu na koji se odvijaju njihove utakmice.
Naime, navijači ne gledaju utakmice s običnih tribina, već sede na traktorima ili na viljuškarima, prikolicama, paletama... Na stadionu su većinom reklame poljoprivrednih firmi, na tribinama su i dva silosa za postavljanje VAR-a, a planira se i transformacija kabine za komentatore u pravu - štalu.
Zašto traktor na stadionu? Sportski direktor Roger Eskeland pojašnjava: "Ponosni smo na našu 'traktor tribinu', a tako misle i naši igrači. To daje utakmicama posebnu dinamiku!“.
Traktori koje vlasnici farmi dovoze do samog igrališta, fanovima omogućavaju jedinstveno iskustvo - gledanje utakmica s ovih poljoprivrednih mašina.
"Želeli smo da unesemo našu prepoznatljivost u elitnu ligu“, kaže marketinški direktor Bjørn Hagerup Røken, koji dodaje da je cilj kluba da prikaže poljoprivrednu tradiciju tog kraja.
Za FK Brine, poljoprivreda nije samo tema na tribinama - ona je i u samom srcu kluba. Na primer, igrač utakmice može da očekuje nagradu u obliku domaćih proizvoda s lokalnih farmi. Tako je Holanđanin Jan de Boer, njihov golman, na prvoj utakmici odbranio jedanaesterac i za nagradu dobio četiri palete jaja!
Fotografije kako norveški fudbalski prvoligaš promoviše i slavi poljoprivredu pogledajte ovde.
"Ponosni smo na poljoprivrednu zajednicu iz koje dolazimo!“, ističe Eskeland, naglašavajući da je za FK Brine poljoprivreda daleko više od industrije - to je identitet kluba, jer se kroz celu svoju istoriju koristi poljoprivrednim temama kako bi stvorio prepoznatljivost, ali i vezu s navijačima i širim društvom.
Marketinški plan je jasan: "Cela Norveška treba da pomisli na poljoprivredu kad pomisli na Brine!“.
Zavirite i u sjajnu galeriju koju nam je ustupio klub Bryne, čiji su autori Øyvind Haara i Svenn Olav Sele.
Foto prilog
Tagovi
Autor