Pretraživanje tekstova
Prema izveštaju dnevnika Le Monde, nestašica je nastala zbog panike nakon što su fotografije praznih polica u SAD-u preplavile internet, ali i zbog širenja epidemije ptičjeg gripa
Nakon izveštaja o nestašici jaja u prodavnicama u Sjedinjenim Američkim Državama, slična situacija je počela da se razvija i u Francuskoj, piše Le Monde.
Potpredsednik Nacionalnog odbora za promociju jaja (Comité National pour la Promotion de l’Œuf, CNPO) Lojk Kulombel objasnio je da su svojevrsnu paniku izazvale fotografje praznih polica u SAD-u, kao i vesti o rekordnim cenama, ali i širenje epidemije ptičjeg gripa.
Umesto da kupe samo jedno pakovanje, mnogi su počeli da stavljaju nekoliko u svoje korpe, čime su dodatno pogoršali situaciju.
Iako ptičji grip nije pogodio kokoške nosilje u Evropi u tolikoj meri kao u SAD-u, imala je uticaj na tržište i zalihe jaja. Dodatno, mnogi potrošači, suočeni s inflacijom i brigom za kućni budžet, počeli su češće da ih biraju kao jeftiniji izvor proteina.
Prema rečima direktorke CNPO-a Alis Rišar njihova prodaja u veleprodaji porasla je za četiri odsto u 2024. godini, a samo u januaru i februaru ove godine za dodatnih 4,6 odsto.
Međutim, proizvodnja, s tim da treba istaći da je Francuska najveći proizvođač jaja u EU, nije pratila ovaj rast potražnje. Cene jaja dostigle su rekordne visine, pa je 100 komada sada dostupno po ceni višoj od 19,60 evra, što je značajan skok u odnosu na mart prošle godine kada su bila 15,30 evra.
Le Monde se tako našalio u svom tekstu kako Francuska, koja je poznata po svom simbolu - petlu, više nije samodovoljna u proizvodnji jaja.
Kažu i da povećanje cena znači da proizvođači sada uživaju u "zlatnoj" prilici.
Prema njima, uskoro bi moglo doći do dodatnih poteškoća s obzirom na to da se bliži Uskrs kada bi potražnja mogla da eksplodira.
Mogao bi to da postane pravi "lov na jaja" za potrošače, pa bi se na taj način još više povećao pritisak na tržištu u potrazi za ovim prehrambenim proizvodom.
S obzirom na trenutnu situaciju, jasno je da je nestašica postala ozbiljan problem koji nije samo rezultat pandemije ptičjeg gripa, već i promena u ponašanju potrošača u uslovima ekonomske nesigurnosti.
Tagovi
Francuska Panika Nestašica Lov na jaja Ozbiljan problem
Autor
Više [+]
Diplomirani novinar, biciklist, hedonist (ne nužno tim redom). Dugogodišnji novinar i urednik u dnevnim štampanim medijima, a poslednjih nekoliko godina radio je kao glavni urednik dvotjednog časopisa za poljoprivredu.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
U 2. epizodi serijala #TalentiEUregija donosimo priču o Viti Ivičić, nagrađivanoj dizajnerki tekstila koja stvara od prirodnih materijala. Posebno je inspiriše lan, tipičan za Belu Krajinu, gde i živi. Jedna od njenih najposebnijih tehnika,... Više [+]
U 2. epizodi serijala #TalentiEUregija donosimo priču o Viti Ivičić, nagrađivanoj dizajnerki tekstila koja stvara od prirodnih materijala. Posebno je inspiriše lan, tipičan za Belu Krajinu, gde i živi. Jedna od njenih najposebnijih tehnika, botanička štampa, osvojila je nagradu za najinovativniju i najeksperimentalniju kolekciju na modnom takmičenju Mittelmoda u Milanu 2017. Uskoro više...