Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Potrošačka groznica
  • 02.04.2025. 18:00

Nestašica jaja i u Francuskoj? Potrošači u panici prazne police prodavnica

Prema izveštaju dnevnika Le Monde, nestašica je nastala zbog panike nakon što su fotografije praznih polica u SAD-u preplavile internet, ali i zbog širenja epidemije ptičjeg gripa

Nestašica jaja i u Francuskoj? Potrošači u panici prazne police prodavnica
Foto: Shutterstock/progressman
  • 106
  • 20
  • 0

Nakon izveštaja o nestašici jaja u prodavnicama u Sjedinjenim Američkim Državama, slična situacija je počela da se razvija i u Francuskoj, piše Le Monde.

Potpredsednik Nacionalnog odbora za promociju jaja (Comité National pour la Promotion de l’Œuf, CNPO) Lojk Kulombel objasnio je da su svojevrsnu paniku izazvale fotografje praznih polica u SAD-u, kao i vesti o rekordnim cenama, ali i širenje epidemije ptičjeg gripa.

Umesto da kupe samo jedno pakovanje, mnogi su počeli da stavljaju nekoliko u svoje korpe, čime su dodatno pogoršali situaciju.

Proizvodnja ne prati potražnju

Iako ptičji grip nije pogodio kokoške nosilje u Evropi u tolikoj meri kao u SAD-u, imala je uticaj na tržište i zalihe jaja. Dodatno, mnogi potrošači, suočeni s inflacijom i brigom za kućni budžet, počeli su češće da ih biraju kao jeftiniji izvor proteina.

Prema rečima direktorke CNPO-a Alis Rišar njihova prodaja u veleprodaji porasla je za četiri odsto u 2024. godini, a samo u januaru i februaru ove godine za dodatnih 4,6 odsto.

Međutim, proizvodnja, s tim da treba istaći da je Francuska najveći proizvođač jaja u EU, nije pratila ovaj rast potražnje. Cene jaja dostigle su rekordne visine, pa je 100 komada sada dostupno po ceni višoj od 19,60 evra, što je značajan skok u odnosu na mart prošle godine kada su bila 15,30 evra.

Le Monde se tako našalio u svom tekstu kako Francuska, koja je poznata po svom simbolu - petlu, više nije samodovoljna u proizvodnji jaja.

Za uskršnje praznike u "lov na jaja"

Kažu i da povećanje cena znači da proizvođači sada uživaju u "zlatnoj" prilici.

Prema njima, uskoro bi moglo doći do dodatnih poteškoća s obzirom na to da se bliži Uskrs kada bi potražnja mogla da eksplodira.

Mogao bi to da postane pravi "lov na jaja" za potrošače, pa bi se na taj način još više povećao pritisak na tržištu u potrazi za ovim prehrambenim proizvodom.

S obzirom na trenutnu situaciju, jasno je da je nestašica postala ozbiljan problem koji nije samo rezultat pandemije ptičjeg gripa, već i promena u ponašanju potrošača u uslovima ekonomske nesigurnosti.


Tagovi

Francuska Panika Nestašica Lov na jaja Ozbiljan problem


Autor

Ivica Korman

Više [+]

Diplomirani novinar, biciklist, hedonist (ne nužno tim redom). Dugogodišnji novinar i urednik u dnevnim štampanim medijima, a poslednjih nekoliko godina radio je kao glavni urednik dvotjednog časopisa za poljoprivredu.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U 2. epizodi serijala #TalentiEUregija donosimo priču o Viti Ivičić, nagrađivanoj dizajnerki tekstila koja stvara od prirodnih materijala. Posebno je inspiriše lan, tipičan za Belu Krajinu, gde i živi. Jedna od njenih najposebnijih tehnika,... Više [+]