Mada prodaja zimnice i prerada sirovih proizvoda postaje sve unosnija u Srbiji, kupac mora najpre da se privuče izgledom finalnog proizvoda.
Biznis u preradi voća i povrća otkrila su mnoga domaćinstva, pa se sve češće i oni koji nisu odrasli na selu ili bavili se poljoprivredom odličuju da od prodaje zimnice naprave sebi izvor prihoda. Ideju da sopstvenu zimnicu proširi u komercijalnu proizvodnju Zoranu Spremiću iz Loznice dali su stranci.
"Jednom prilikom ugostio sam svoje prijatelji iz Nemačke u svom vajatu u selu, kojima sam poslužio neke svoje prozvode. Pitali su me gde to mogu da kupe, a ja sam im objasnio da je to za lične potrebe. Darivao sam im po jednu teglu džema, ajvara, kompota, a oni su naravno ostavili neku novčanicu ispod stolnjaka, tako da mi je to dalo ideju da počnem time ozbiljno da se bavim", priča Zoran.
Ovaj ekonomista, nakon što je ostao bez posla, potpuno se posvetio prodaji zimnice od voća i povrća koje sasvim ekološki gaji u svojoj bašti i kako kaže, uzima toliko koliko mu sama priroda pruža. Kako bi privukao kupce svakodnevno ulaže u promociju svojih proizvoda i proširenje palete proizvoda.
"Domaćinstvo Spremić nudi više rakija od kajsije, dunje, šljive, više vrsta slatka, višnja, trešnja, kupina, dunja, jagoda, više vrsta pekmeza; šipurak, kajsija, šljiva, kruška, zatim domaći ajvar, domaće kupinovo vino i vino od grožđa, razne salate, ljute papričice. Ja sam sa ajvarom najpre krenuo, onda sam počeo i slatka, jer sam radio po receptima svoje majke i bake, sve na šporetu smederevcu na drva, bez ikakvih hemikalija", kaže Spremić.
Ovim se bavi već šest godina. Učesnik je mnogih manifestacija i dobitnik mnogih nagrada i priznanja za najlepši štand i prezentaciju svojih proizvode. Na početku svoje proizvodnje imao je tri kupca, sada i do 30 porudžbina za godinu dana. Mada prodaja zimnice i prerada sirovih proizvoda postaje sve unosnija u Srbiji, kupac mora najpre da se privuče izgledom finalnog proizvoda, što je za neke proizvođače izazov. Iz tog razloga, ovaj proizvođač iz Loznice, koristeći stečeno znanje ekonomiste, dosta ulaže u marketing.
"Sam marketing u prodaji proizvoda je jako bitan. Јa sam počastvovan što sam pre jedno 15 dana imao kinesku delegaciju u skupštini grada i što su me zamolili da im uručim domaće slatko, domaći ajvar. Ovo pakovanje sa vezom sam ja sâm osmislio kao neki dizajn i prepoznatljivost da na svakoj vrsti proizvoda bude drugačija šara", objašnjava Spremić.
Vrlo unikatno pakovanje zimnice Zorana Spremića sa šarom na poklopcu i nalepnici asocira na srpske tradicionalne motive, pa je to često ono što mu donosi nagrade na raznim manifestacijama na kojima redvno učestvuje, ali i ono što privlači kupce.
"Pakovanje je važno za one kupce koji su povremeni, koji dođu, uzmu jednu, dve tegle, da bi ih privuklo. Međutim, onim kupcima koji poručuju 20-30 tegli, vez i pakovanje nisu važni, već često ono što je u tegli", naglašava Zoran.
Tagovi
Autorka