Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Zimnica
  • 04.09.2018. 14:15

Pakovanje važno za povremene kupce, sadržaj za stalne

Mada prodaja zimnice i prerada sirovih proizvoda postaje sve unosnija u Srbiji, kupac mora najpre da se privuče izgledom finalnog proizvoda.

Pakovanje važno za povremene kupce, sadržaj za stalne
Foto: Julijana El Omari
  • 1.547
  • 121
  • 1

Biznis u preradi voća i povrća otkrila su mnoga domaćinstva, pa se sve češće i oni koji nisu odrasli na selu ili bavili se poljoprivredom odličuju da od prodaje zimnice naprave sebi izvor prihoda. Ideju da sopstvenu zimnicu proširi u komercijalnu proizvodnju Zoranu Spremiću iz Loznice dali su stranci.

"Jednom prilikom ugostio sam svoje prijatelji iz Nemačke u svom vajatu u selu, kojima sam poslužio neke svoje prozvode. Pitali su me gde to mogu da kupe, a ja sam im objasnio da je to za lične potrebe. Darivao sam im po jednu teglu džema, ajvara, kompota, a oni su naravno ostavili neku novčanicu ispod stolnjaka, tako da mi je to dalo ideju da počnem time ozbiljno da se bavim", priča Zoran.

Recepti od majke i bake

Ovaj ekonomista, nakon što je ostao bez posla, potpuno se posvetio prodaji zimnice od voća i povrća koje sasvim ekološki gaji u svojoj bašti i kako kaže, uzima toliko koliko mu sama priroda pruža. Kako bi privukao kupce svakodnevno ulaže u promociju svojih proizvoda i proširenje palete proizvoda.

"Domaćinstvo Spremić nudi više rakija od kajsije, dunje, šljive, više vrsta slatka, višnja, trešnja, kupina, dunja, jagoda, više vrsta pekmeza; šipurak, kajsija, šljiva, kruška, zatim domaći ajvar, domaće kupinovo vino i vino od grožđa, razne salate, ljute papričice. Ja sam sa ajvarom najpre krenuo, onda sam počeo i slatka, jer sam radio po receptima svoje majke i bake, sve na šporetu smederevcu na drva, bez ikakvih hemikalija", kaže Spremić.

Zoran
Ovaj ekonomista, nakon što je ostao bez posla, potpuno se posvetio prodaji zimnice od voća i povrća

Dizajn važan za prepoznatljivost proizvoda

Ovim se bavi već šest godina. Učesnik je mnogih manifestacija i dobitnik mnogih nagrada i priznanja za najlepši štand i prezentaciju svojih proizvode. Na početku svoje proizvodnje imao je tri kupca, sada i do 30 porudžbina za godinu dana. Mada prodaja zimnice i prerada sirovih proizvoda postaje sve unosnija u Srbiji, kupac mora najpre da se privuče izgledom finalnog proizvoda, što je za neke proizvođače izazov. Iz tog razloga, ovaj proizvođač iz Loznice, koristeći stečeno znanje ekonomiste, dosta ulaže u marketing.

"Sam marketing u prodaji proizvoda je jako bitan. Јa sam počastvovan što sam pre jedno 15 dana imao kinesku delegaciju u skupštini grada i što su me zamolili da im uručim domaće slatko, domaći ajvar. Ovo pakovanje sa vezom sam ja sâm osmislio kao neki dizajn i prepoznatljivost da na svakoj vrsti proizvoda bude drugačija šara", objašnjava Spremić.

Unikatna pakovanja
Unikatna pakovanja asociraju na tradicionalne motive

Vrlo unikatno pakovanje zimnice Zorana Spremića sa šarom na poklopcu i nalepnici asocira na srpske tradicionalne motive, pa je to često ono što mu donosi nagrade na raznim manifestacijama na kojima redvno učestvuje, ali i ono što privlači kupce.

"Pakovanje je važno za one kupce koji su povremeni, koji dođu, uzmu jednu, dve tegle, da bi ih privuklo. Međutim, onim kupcima koji poručuju 20-30 tegli, vez i pakovanje nisu važni, već često ono što je u tegli", naglašava Zoran.


Tagovi

Zimnica Loznica Zoran Spremić Pakovanje Dizajn Marketing


Autorka

Julijana Kuzmić

Više [+]

Diplomirani novinar specijalizovan za agro novinarstvo. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...