"Važno je da veliki inostrani kupci imaju priliku da probaju naša vina i rakije, da se lično uvere u njihov kvalitet i potencijal, jer je to najbolji put ka novim tržištima", kaže direktor Sektora marketinga i edukacije u PKS, Marko Obradović
Vinska vizija Otvorenog Balkana (Wine vision by Open Balkan) treću godinu zaredom nalazi se među najboljim svetskim vinarima, na sajmu Vinitaly u Veroni, gde promoviše vrhunska vina Srbije i regiona, destilerije, kao i bogatu balkansku gastronomsku tradiciju, navode iz Privredne komore Srbije (PKS).
Vinitaly, jedna od najprestižnijih svetskih izložbi vina počela je juče (6. april). Posetioci Wine vision paviljona imaju priliku da do 9. aprila probaju autohtone sorte vina, naše rakije, kao i pažljivo osmišljena jela - kombinaciju tradicionalne i savremene srpske kuhinje. Privredna komora Srbije sa partnerima po treći put nastupa na ovom sajmu, predstavljajući sajam Wine vision by Open Balkan koji će se četvrti put održati ove godine u Beogradu, od 22. do 25. novembra.
"Ovo je rezultat strateške saradnje sa Vinitaly sa kojim zajedno radimo na dovođenju međunarodnih kupaca u Beograd, koristeći njihovu globalnu mrežu kontakata. Nakon Verone, sledeća stanica je Kina, Šenžen, gde zahvaljući partnerima, nastavljamo promociju sajma, srpskih vina i rakije", rekao je direktor Sektora marketinga i edukacije u PKS, Marko Obradović.
Kako dodaje, važno je da veliki inostrani kupci imaju priliku da probaju naša vina i rakije, da se lično uvere u njihov kvalitet i potencijal, jer je to najbolji put ka novim tržištima.
"Sa nama su i predstavnici Saveza vinara i vinogradara Srbije, kao i Saveza proizvođača rakije Srbije sa kojima zajedno gradimo snažno prisustvo i naših vina i rakije na svetskoj mapi."
Domaći vinari i vinogradari predstavljaju više od sto etiketa najboljih vinarija iz svih regiona Srbije.
"Svi vinski regioni u Srbiji imaju svoje specifičnosti, svoje zemljište, specifičan način pripremanja vina, lokalne sorte", kaže predsednik Saveza vinara i vinogradara Srbije Stevan Rajta, dodajući da je već prvog dana sajma naš paviljon posetilo dosta profesionalnih kupaca koji se interesuju za srpska vina i rakije.
"Naša prezentacija u Veroni već je postala tradicionalna. Pored vina želimo da predstavimo i rakijašku scenu Srbije, jer rakija postaje jedan od glavnih brendova ne samo kod nas nego u svetu. Od jutros smo imali veliki broj poseta ne samo kupaca iz Italije već iz SAD i Južne Amerike", naveo je Rajta.
Dodaje da su i naši kuvari priredili razna iznenađenja, a svaki dan pripremaće se različite vrste najukusnijih domaćih tradicionalnih jela.
Predstavnik Food Vision, Uroš Urošević, ističe da je gastronomska vizija Otvorenog Balkana za sve posetioce sajma priprema svaki dan više od 1000 zalogaja među kojima su pašteta od banatske pačetine sa oblačinskom višnjom, mus od kozijeg sira sa fruškogorskim tartufima, vojvođanski kulen i naša tradicionalna urnebes salata. Tu je i nezaobilazni užički pršut sa sirom i pestom od sremuša, kao i još mnogo drugih iznenađenja za sve posetioce sajma.
Vinitaly svake godine okuplja najznačajnije igrače iz sveta vinske industrije, podstičući saradnju, razmenu znanja i širenje tržišta. Uz hiljade izlagača i posetilaca iz celog sveta, ovaj sajam je i izuzetna platforma za zemlje da predstave svoje vinsko nasleđe i inovacije.
Ovogodišnji, 57. po redu, okupio je u Veroni oko 4.000 kompanija, više hiljada profesionalnih kupaca iz Italije i još 140 zemalja. Osim evropskih predstavnika tu su i delegacije SAD, Kanade, Kine, Brazila, Indije, Singapura, Japana, Južne Koreje.
Foto prilog
Izvori
Tagovi
Autorka