Pretraživanje tekstova
Španski vinogradari suočeni su sa sve žešćom konkurencijom egipatske proizvodnje.
Španski vinogradari suočeni su sa sve žešćom konkurencijom egipatske proizvodnje.
"Ove godine pritisak egipatskog grožđa na evropskom tržištu je veći nego ikad. Ove ćemo sezone imati manje količine stonih grožđa u Mursiji, a naši će konkurenti dati znatno veće količine, pa su cene niže od početne, kada smo stigli na relativno prazno tržište", potvrđuje Hesus Gomez (Jesús Gómez), menadžer "Frutas Esther".
Ove godine Indija je izvršila pritisak na Egipat, a oni su zauzvrat pritisnuli španske proizvođače, navodi freshplaza.
"To je domino efekat. Ne znamo hoće li to biti jednokratna praksa ili trend", objašnjava Gomez.
Egipat, kao i druge zemlje izvan Evrope, povećavaju svoju proizvodnju grožđa i drugih proizvoda, a njihova veća prisutnost u Evropi predstavlja veliku pretnju evropskim proizvođačima zbog nižih troškova.
"Evropa, politički gledano, ne štiti svoje vinogradare, upravo suprotno, ona motiviše te zemlje da više razmišljaju o evropskom tržištu. Zato je nelogično da postoji više od 3.000 oznaka porekla u Evropi, a da se evropske vlasti tako ponašaju. U isto vreme, evropski uvoznici su, naravno, motivisani da kupe takve proizvode zbog niskih troškova", tvrdi ovaj proizvođač i izvoznik.
Prošle nedelje započela je berba stonog grožđa za "Frutas Esther", koja se nalazi u Abaranu, Mursija. Kompanija uglavnom prodaje grožđe bez semena, koje je uglavnom namenjeno Evropi, kao i drugim, daljim tržištima, kao što su Afrika i Azija.
"Čekamo otvaranje kineskog tržišta za špansko stono grožđe, jer se ovaj proizvod može prodati i u zemlje velike udaljenosti i to zahvaljujući roku trajanja, ali i potrošnji koja je u Kini stvarno visoka", zaključuje Gomez.
Foto: yoyo61 / Pixabay
Autorka
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!