Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Spasimo voćare
  • 15.07.2023. 09:00

Gerilska kampanja "Spasimo voćare" spaja proizvođače i potrošače

Prednosti ovakvog načina trgovine su u vidu isplative cene za proizvođače, a znatno povoljnije cene za kupce.

Gerilska kampanja "Spasimo voćare" spaja proizvođače i potrošače
Foto: Depositphoto/rrvachov@gmail.com
  • 901
  • 93
  • 0

Voćari muku muče, što sa vremenskim prilikama, što sa cenama svojih proizvoda. Otkupljivači obaraju cenu i voćari bivaju u velikim gubicima. Tome na kraj je hteo da stane softverski inženjer i savetnik u oblasti informatike Aleksandar Džavrić iz Kragujevca koji je zajedno sa ekološkim pokretom Eko straža pokrenuo kampanju "Spasimo voćare" kako bi lako i efikasno spojio proizvođače i domaće potrošače uz obostranu korist.

Ukratko, cilj je da prodavac doveze kamion, kombi ili drugo vozilo sa većom količinom robe u Beograd, Niš, Novi Sad ili neki drugi grad, jedan dan u nedelji na jedno dogovoreno mesto u jedno vreme. Kupci, koji su unapred naručili proizvode, mogu da dođu i da ih lično preuzmu na određenu lokaciju. Oni koriste veliku bazu pratilaca koji dele post i koji pomažu da se roba "proda unapred".

"Nakon što smo videli da se višnje ostavljaju neobrane i da se planira njihovo vađenje, rešio sam da malo podržim ostale voćare da ne prođu na isti način, a pogotovo malinare kojima se maline otkupljuju za 150 dinara, dok se po marketima prodaju za 1.600 ili više. Nakon što sam pričao o ovom problemu sa Bojanom Simišićem iz Ekostraže, on i njegova ekipa su preuzeli vođenje tih akcija i rade to na jako dobar način, a sve više uticajnih osoba na društvenim mrežama se pridružuje akciji i deli njihove objave", rekao je Džavrić.

Svi zadovoljni

Prednosti ovakvog načina trgovine, kako Džavrić kaže, su u vidu isplative cene za proizvođače, a znatno povoljnije cene za kupce. Recimo, malina se direktno proizvođačima prodaje za 350-400 dinara. Tu dolazi i do trajnog povezivanja proizvođača i kupaca za naredni period gde se mogu plasirati džemovi, sokovi, zaleđeno voće, kao i za naredne sezone.

Utisci su odlični, a kako kaže, neki od proizvođača su najavili da će deo zarade da doniraju u humanitarne svrhe s obzirom na to da je zajednica izašla njima u susret ovom prilikom, pa bi se na taj način odužili.

"Mnogima se isplati, pogotovo onima koji su u mestima gde je obustavljen otkup ili je ispod granice isplativosti. Zato imamo i sve više domaćinstava koja se pridružuju akciji i prodaju na ovaj način", rekao je Džavrić.

Od komentara do ozbiljne prodaje

Na gazdinstvu Jovanović, brat Ljiljane Jovanović iz Arilja se bavi proizvodnjom maline, a ona, kako kaže, kada je videla kakva je cena tog voća i kakvi problemi muče njenog brata i ostale proizvođače, nije molgla da sedi skrštenih ruku. 

"Stupila sam u kontakt sa Džavrićem sasvim slučajno, tako što sam ostavila komentar na LinkedIn-u, na njegov post vezan za tu akciju. Nisam očekivala takav odziv i takvu reakciju na početku", kaže naša sagovornica.

Prvo je mislila da će to biti samo nekoliko kilograma maline, da će količinu koju bude vozila moći u kolima da preveze, međutim u pitanju je bilo 1.900 kg. Prva isporuka je, kako kaže, bila 240 kilograma.

"Kupci su takođe jako zadovoljni i dalje traže naše proizvode", kaže Jovanovićeva i dodaje da su i oni jako zadovoljni ovakvim načinom prodaje, pogotovo jer su pojedini hladnjačari spustili cenu na 140 dinara.


Tagovi

Aleksandar Džavrić Eko straža Spasimo voćare Poljoprivredni proizvođači Povoljne cene Ljiljana Jovanović Malinari Voćari


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva