Pretraživanje tekstova
Italijansko voće je dobro poznato i visoko cenjeno na međunarodnim tržištima, a predstavlja najkonzistentniji poljoprivredni proizvod italijanskog izvoza.
Italijansko voće je dobro poznato i visoko cenjeno na međunarodnim tržištima, a predstavlja najkonzistentniji poljoprivredni proizvod italijanskog izvoza, piše eurofresh.
U ovaj posao uloženo je dosta nove tehnologije, što uključuje prostore za skladištenje i očuvanje voća, kao i transport koji omogućuje italijanskim proizvođačima brzo dopremanje sveže robe na udaljena tržišta.
Mnoge italijanske fabrike danas polažu svoje nade u izvoz.
U prodaji Apofruit-a danas izvoz čini 50%, a neki proizvodi su gotovo ciljani za prodaju na inostranim tržištima. Kažu da su najveća tržišta u Evropi - Nemačkoj, Velikoj Britaniji i skandinavskim zemljama.
Tu se izvozi letnje voće, breskve, nektarine, dok je zimi aktuelan izvoz na prekomorska tržišta. Poslednje dve sezone izvoz letnjeg voća širi se na zemlje van EU. Vazdušni transport je ono što čini razliku, jer takvo voće mora brzo da stigne do odredišta zbog kratkog roka trajanja. Trenutno je najzanimljivija destinacija Bliski Istok.
Situacija je drugačija za jabuke, koje se izvoze u velikim količinama. Ukupno 58% jabuke završi u EU i izvan nje. Više od polovine proizvodnje kivija se izvozi (63%), a od toga je 5% namenjeno prekomorskim tržištima. Taj odnos se i dalje povećava. Jabuke, kivi i grožđe imaju duži rok trajanja i mogu se dostaviti u razumnim rokovima, a da im se kvalitet ne naruši. Tako ovo voće ide u Brazil i Bliski Istok.
Što se tiče Kine, zbog njihovih fitosanitarnih restrikcija, jedini proizvod koji se tamo izvozi je kivi. Očekuje se i otvaranje meksičkog tržišta.
Foto: Uhug / Pixabay
Autorka
Više [+]
Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uverenja ne čine vas boljom osobom. Delovanje čini."
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Učenici Mlekarske škole u školskoj radionici proizvode pirotski kačkavalj, jogurt i sireve, a redovni su i na svim takmičenjima širom Srbije..