Pretraživanje tekstova
Nova crpna stanica Kaloča u Adi ima potencijal za navodnjavanje između 8.000 i 10.000 hektara oranica.
Nova crpna stanica Kaloča u Adi, koja je puštena u rad, deo je prve faze realizacije projekata iz Abu Dabi fonda, vrednih ukupno oko 13 miliona evra. U prethodnih godinu dana JVP Vode Vojvodine realizovale su 11 projekata, što će omogućiti navodnjavanje novih 37.000 hektara obradivog zemljišta u Vojvodini.
"Cilj je da se na ovaj način podignu svi tehnički kapaciteti i mogućnosti za unapređenje poljoprivredne proizvodnje kroz izgradnju novih zalivnih sistema", rekao je potpredsednik Pokrajinske vlade Đorđe Milićević i naglasio da je razvoj poljoprivrede jedan od prioriteta: "Agrar ima veliki potencijal u Vojvodini, a izgradnja ovakvih crpnih stanica jedan je od koraka da se taj potencijal u potpunosti iskoristi".
Konkurisano je za 18 novih projekata, vrednih 50,5 miliona evra, u okviru druge faze Adu Dabi fonda. Time će biti omogućeno navodnjavanje 70.000 hektara oranica u Vojvodini.
Direktor JVP Vode Vojvodine Slavko Vrndzić naglasio je da bez sistema za navodnjavanje nema stabilne biljne proizvodnje. Dodao je da na prostoru gde se nalazi objekat Kaloča postoji potencijal za navodnjavanje između 8.000 i 10.000 hektara oranica, te da se u sledećoj fazi poljoprivredna dobra moraju infrastrukturno opremiti da koriste vodu iz crpnih stanica.
Izvori
Tagovi
Kaloča Ada Crpna stanica Navodnjavanje Abu Dabi fond Đorđe Milićević Slavko Vrndzić
Autorka
Više [+]
Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!