Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Traktor
  • 05.10.2024. 10:00

Slovenci proizvode traktor i to od 18 tona, a cena - "prava sitnica"

U Sloveniji se proizvodi jedan od najvećih traktora u Evropi. Šta ga sve krasi, kakvi su učinci i koja mu je cena, rekao je za Agroklub inženjer Andrej Tisnikar.

Slovenci proizvode traktor i to od 18 tona, a cena - "prava sitnica"
Foto: Andrej Tisnikar
  • 1.454
  • 209
  • 0

Iako tek 38. po veličini zemlja u Evropi, Slovenija je proizvela nešto što se kod nas pokušavalo godinama unazad - traktor domaće proizvodnje. I to jedan od najvećih u Evropi. Nešto kao nekadašnji IMT 5500, odnosno - prava grdosija. S tim što je ovaj specijalizovani šumski traktor, a reč je o fabrici Bijol i modelu BWS 240.

Ideja je proizašla iz potrebe fabrike za sopstvenom proizvodnjom, jer je Bijol sve do ovog proizvoda bio zastupnik za slovenačko tržište za razne druge evropske kompanije.

Deutz-ov motor i 240 konja

Pogonska snaga ovog traktora je 180 kW, odnosno 240 KS. Pogon mašine je hidrostatički sa elektronskom kontrolom. Reč je o zglobnom traktoru, širine od 2,6 do 2,78 m, u zavisnosti od izbora guma. Kada je masa u pitanju, ne bi trebalo mnogo komada za testiranje mostova, jer je ova mašina teška punih 18 tona.

Specijalizovani šumski traktorod 240 KS

"Kada je kapacitet osovinskog opterećenja u pitanju, prednja osovina ima statičko opterećenje 30.000 kg, a dinamičko 15.000 sa automatskom blokadom diferencijala. Na zadnjoj osovini statičko je 40.000 kg, a dinamičko opterećenje 20.000", rekao je inženjer iz Bijola Andrej Tisnikar i dodao da ga pogoni Deutz TDC 6.1 Stage V motor sa vodenim hlađenjem.

Specifičan menjač, a na putu ide i do 40 km/h

Traktor ima hidrostatski pogon, sav je u hidraulici. Menjač je mehanički kog pokreće hidro motor. Omogućava 1. i 2. brzinu i uključivanje i isključivanje 4x4.

"Prva brzina je za rad u šumi, bezstepeno podesiva brzina od nula do 14 km/h u zavisnosti od broja obrtaja hidrauličnog motora. Kada je mašina u prvoj brzini, 4x4 pogon se automatski uključuje. Drugi stepen prenosa je za kontinuirano podešavanje brzine na putu", rekao je Tisnikar za Agroklub i dodao da je njegova maksimalna brzina na putu čak 40 km/h.

U Srbiji se otvara nova fabrika Rakovica: Šta nas očekuje?

S obzirom na to da mašina ima automatsku blokadu diferencijala, oštećenja su minimalna. 

Upravljanje kao u igrici

Mašina ima dve opcije upravljanja. Prva je, uslovno rečeno redovna, iz kabine sa okretnim sedištem (koje ima grejanje i hlađenje). U ovom režimu moguće je upravljanje svim funkcijama mašine - dizalice, vitla, pogona...

Dva načina upravljanja

"Drugi način je preko daljinskog upravljača, džojstika koji ima funkciju napred/nazad, skretanja levo/desno, podizanja/spuštanja zadnje dozerske daske i sve funkcije vitla. Kabina je sertifikovana prema FOPS, ROPS i OPS standardima za pričvršćivanje sedišta."

Cena prati učinak

Kada je učinak ovog traktora u pitanju, Tisnikar navodi da može da izvuče 400 kubika šume na dan.

Cena ove "igračke" od 18 tona zavisi od opreme, a u "full" opremi traktor košta 400.000 evra.

Cena sa full opremom je 400.000 evra

Kompanija Bijol više od 20 godina zastupa i prodaje mašine renomiranih svetskih kompanija, a kako poslednjih godina dodaju sve više sopstvenih proizvoda, to ih ubraja i u najmlađe evropske proizvođače traktora. Osim proizvodnje i prodaje, obavljaju i servis, montažu i nadogradnju. U sve to ulažu mnogo inženjerskog i tehničkog znanja, kako bi svoje proizvode prilagodili kupcima prema njihovim željama i potrebama.


Foto prilog


Tagovi

Zglobni traktor Slovenački traktor Andrej Tisnikar Šumski traktor Najveći traktor Bijol BWS240


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva