Pretraživanje tekstova
Cene španskog krompira potonule su ispod onih u 2014. godini. Ugrožava ga i francuski krompir.
Kampanja krompira u španskoj pokrajini Kastilja i Leon trenutno je u punom zamahu, ali se nalazi u katastrofalnoj situaciji, jer su cene potonule ispod onih u 2014. godini, a sve zbog preklapanja žetvi i previše snabdevanja krompirom odjednom.
Markos Martin (Marcos Martín), predsednik Udruženja operatera krompira u ovoj pokrajini smatra da bi cena, s obzirom na troškove proizvodnje, trebalo da se kreće između 0,20 ili 0,22 evra po kilogramu za prvoklasni krompir, navodi freshplaza.
Cena krompira je između 28. avgusta i 3. septembra iznosila 11,27 evra na 100 kg, odnosno pala je za 9.55% u odnosu na nedelju ranije. Za poređenje, cena krompira u istoj nedelji, ali 2016. godine iznosila je 31,78 evra za 100 kg, u 2015. godini 16,63 evra za 100 kg, a u 2014. godini 12,42 evra.
Rešenje ne vide u skladištenju krompira, jer se u mnogim delovima Španije već sada prodaje krompir iz Francuske, koji je direktni konkurent, te je ove godine na tržište došao ranije nego inače.
Foto: Pexels / Pixabay
Autorka
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!