Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Seoski turizam
  • 18.04.2017. 12:15

Iskoristite potencijale rodnog mesta

Miroslav Milošević iz Srebrenice želi da se nakon završetka strudija vrati u svoje rodno mesto i da razvija seoski turizam. Njegova poruka je da možete biti jako uspešni u svom rodnom mestu, ako imate viziju i cilj - šta vas čini srećnim.

Foto: Miroslav Milošević
  • 5.069
  • 691
  • 0

Usled nedostatka posla u rodnom mestu, veliki broj mladih ljudi odlazi u velike gradove. Beograd važi za grad koji nudi najbolje mogućnosti. Mnogi nakon studiranja ostaju ovde, uglavnom radeći poslove za koje se nisu školovali i za koje su malo plaćeni, jer smatraju da u svojim mestima nemaju perspektivu.

Za razliku od njih, naš sagovornik smatra da njegovo rodno selo ima veliki poljoprivredni i turistički potencijal.

Vodič koji voli selo

Miroslav Miki Milošević (26) iz sela Kalimanići, koje pripada opštini Srebrenica u Republici Srpskoj je apsolvent na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu. Pre studija na PMF-u, završio je Visoku turističku školu u Beogradu i položio stručni ispit za turističkog vodiča, čime je stekao licencu za obavljanje ovog posla na teritoriji Republike Srbije.

Pored studija, on postiže da radi kao turistički vodič i potpredsednik je udruženja Hostelska mreža. Ovaj posao omogućio mu je da putuje svuda po inostranstvu, ali je njegova najveća želja da živi na selu, kada dovoljno zaradi i uloži u svoj biznis.

Među prvim malinarima

Njegova porodica koju čine roditelji, sestra i deda održavaju porodično imanje na kojem se bave poljoprivredom i turizmom, a Miki im pomaže kada god je u mogućnosti.

"Mi smo sitni poljoprivredni proizvođači. Među prvima u ovom kraju smo krenuli da se bavimo proizvodnjom maline još 1998. godine. Gajimo razne sorte: heritridž (jesenja berba) oko 1.000 sadnica, miker 1.300 i vilamet oko 3.000 sadnica, koji se nalazi u prvoj godini. Imamo i kupine, oko 200 sadnica. U malim plastenicima gajimo jagode, kornišone, paradajz i papriku", o svojoj poljoprivrednoj proizvodnji govori Miki.

Prema njegovim rečima, lokalni otkupljivači su jako korektni. Posebno su značajne edukacije o gajenju maline, koje se organizuju i na kojima predaju eminentni stručnjaci, a takođe prisutan je i terenska edukacija. U njegovom mestu postoji ukupno pet otkupnih stanica.

Domaće jagode

Drina nije iskorištena

U ovom selu ima između 50 i 55 kuća, među kojima ima dosta staračkih domaćinstava. Stanovništvo se mahom bavi proizvodnjom maline, jagoda i kupine, ratarstvom, stočarstvom ali i seoskim turizmom. Tokom letnje sezone, mladi su uglavnom u svojim selima.

Za navodnjavanje bi se mogla koristiti voda sa reke Drine, ali još uvek nije izgrađen sistem za navodnjavanje.

Ponosan na svoje domaćinstvo

Naš sagovornik ističe da se jako ponosi svojim domaćinstvom. Smeštajni kapaciteti porodice Milošević su za sada skromni, ali su zadržali autentičan seoski duh.

"Imamo jednu jednokrevetnu i dve dvokrevetne sobe, dva kupatila. Grejanje je na smedrevac. Za naše goste, koji su uglavnom ribolovci, porodice i studenti, mi spremamo hranu. Ideja je da gosti sami ubiru plodove, što se često i dešava. Vole da beru zelje, maline, prave sokove. Jako je lep predeo, zato što se nalazi u kotlini. Ovo je jedno urbano selo pored reke Drine", objašnjava Miroslav.

Ulaganje u seoski turizam

Ova porodica se od 2010. godine bavi seoskim turizmom. Od italijanske ambasade su dobili pomoć u materijalu, koji su iskoristili kako bi adaptirali sprat. Gosti dolaze po preporuci i uglavnom su iz inostranstva. Početkom septembra prošle godine dolazili su japanski studenti koji su bili smešteni u pet domaćinstava.

Japanci u poseti Srebrenici

U planu je da se jedan deo stare kuće koja datira sa početka 20. veka, a koja je početkom šezdesetih godina prošlog veka preseljena iz starog sela u novo selo, adaptira za potrebe seoskog turizma.

Miroslav u budućem periodu želi da radi na edukaciji lokalnog stanovništva o turizmu i da pokrene lokalni brend:

"Naši mladi ljudi su obrazovani, ali nisu otkrili svoje mogućnosti. Ljudi koji žive u manjim mestima mogu da budu jako uspešni. Svako može da pokrene mali biznis u svom mestu. Imao sam mnogo prilika da odem da radim u inostranstvu, ali mislim da ne treba napustiti ovu zemlju za koje su mnogi dali živote".

Foto: Miroslav Milošević


Foto prilog


Tagovi

Mladi Selo Turizam Poljoprivreda


Autorka

Julijana Radenković

Više [+]

Julijana je master diplomirani agroekonomista. Autor nekoliko naučnih radova. Moto: "Ko hoće nešto da učini, nađe način, a ko ne želi, nađe izgovor".

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Narodnu nošnju krasi prelep ukrasni kaiš.