Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Ruralni turizam
  • 27.11.2018. 08:15

Šumadija i Pomoravlje mogli bi da budu na vrhu turističke ponude

Destinacija je proizvod koji treba planski razviti i prodati. Nije dovoljno imati samo lepe predele, čiste izvore vode, kulturno-istorijske spomenike i tradicionalnu hranu. Tom destinacijom neko treba i da upravlja i da ima strategiju kako to da radi. Ovog puta pričamo o Šumadiji i Pomoravlju, koji vape za upravljanjem.

Foto: Biljana Nenković
  • 680
  • 33
  • 0

Na 10. Međunarodnom sajmu turizma i seoskog turizma koji je prošlog vikenda održan u Kragujevcu prezentovana je "Strategija razvoja i predlog modela upravljanja destinacijom Šumadija i Pomoravlje". Ovako je glasio birokratski naziv za radionicu koja je održana drugog dana sajma u Medija centru. Svrha radionice bila je da se konkretnim predlozima dođe do rešenja kako najuspešnije prezentovati, nesumnjivo, ova dva turistički atraktivna regiona Srbije. Predavač je bila Ivana Antonijević, savetnik za turizam u Regionalnoj razvojnoj agenciji Braničevo- Podunavlje.

"U proteklih šest meseci kroz ovaj projekat rađena je priprema strateškog krovnog dokumenta, koju smo izradili na osnovu analiza i zainteresovanih strana u ovom regionu. Šumadija i Pomoravlje su makro- destinacija i to je predviđeno i Nacionalnom strategijom za razvoj turizma. U okviru toga smo odredili ključne tačke na koje će se obratiti pažnja. Vodeće destinacije u regionu biće Aranđelovac, Topola i Kragujevac. Treći segment projekta bio je predlog kako da se obavi organizacija za upravljanje destinacijom", rekla je na održanoj radionici Antonijevićeva.

Hrana, pejzaži, rakije i vina čekaju svoj procvat

Odabrane destinacije u ova dva regiona zaista imaju pokriće da budu na vrhu turističke ponude i željno čekaju da njima neko stručno upravlja, promoviše ih i prodaje, kako bi stanovnici mogli da prihoduju mnogo više nego što je to danas slučaj.

Topola je pretežno ruralno područje sa desetinama malih porodičnih vinarija i poseda i prva regija koja je zaštitila geografsko poreklo svojih vina. Već je odavno poznato da je zovu Srpska Toskana i nalazi se, ne samo na vinskoj mapi Srbije, već i sveta. S druge strane na Oplencu se nalazi veoma značajan kulturno-istorijski kompleks dinastije Karađorđević i čuvenom crkvom kralja Petra Prvog.

Vinograd
Topola - Srpska Toskana

U neposrednoj blizini Topole je i Aranđelovac sa lekovitim izvorima vode i zdanjem, doduše, još uvek oronulim, dinastije Obrenović. Oba mesta, kao i Kragujevac i celu regiju Pomoravlja prati seoski turizam, koji čeka svoje slavne dane. Tu je i bogata gastronomska ponuda, domaća pića, voćnjaci, vinogradi, netaknuti predeli i pejzaži.

Program razvoja do 2024. godine

Ova strategija izrađena je da bi se Šumadija i Pomoravlje uspešno pozicionirale do 2030. godine, a program razvoja donet je za period od 2019. do 2024. godine.  Projekat će sprovoditi Razvojna agencija za Šumadiju i Pomoravlje u saradnji sa Regionalnom agencijom iz Srema. Projekat finansira švajcarska Vlada kao podršku ruralnom i regionalnom razvoju Srbije.

Slovenci počeli još pre 50 godina

U Srbiji ima registrovanih tek nešto više od 1.000 domaćinstava koja se bave seoskim turizmom. Od svih država bivše Jugoslavije, Slovenija je još sedamdesetih godina prošlog veka prva počela da razvija turizma u ruralnim područjima. Danas je porede sa liderima u ovoj privrednoj grani - Francuskom i Italijom. Oni su umrežili sve oni koji se bave ovom vrstom turizma, te su spojili hranu, prenoćište, prirodne predele, istorijske spomenike, vinske puteve i snažno i organizovano ih promovisali.


Tagovi

Seoski turizam Ruralni razvoj Šumadija i Pomoravlje Upravljanje destinacijom Kragujevac Oplenac Anrađelovac


Autorka

Biljana Nenković

Više [+]

Biljana Nenković je više od dvadeset godina novinar izveštač iz Kragujevca i Šumadije za nacionalne medije. Preferira afirmativne priče koje podstiču pozitivnu energiju. Moto kojim se rukovodi - Koliko možeš, toliko se usuđuj, i malo više od toga!

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U ovoj bačvi nekada se čuvalo vino, a sada služi za ukras.