Pretraživanje tekstova
Vukova pre nije bilo u ovom delu Hrvatske.
U Ravnim kotarima, hrvatskom selu Galovcu, gde vukova pre nikad nije bilo, jedan je zaklao gotovo celo stado i to usred bela dana. Bez njih ostao je Denis Burčul.
"Bilo je 15 mrtvih, tri koje nisam mogao da spasim i tri su ostale i to je to", kazao je Burčul za HRT .
Za njega je, kaže, ta šteta neprocenjiva jer se bavi seoskim turizmom i te je jaganjce imao u okviru ponude gostima.
Iako ima tri hektara ograđenog pašnjaka, ovaj je grabljivac pronašao način da dođe do životinja.
"Jedan vuk ne bi uspeo sam, sigurno ih je bilo više", smatra Burčul. Pre nekoliko godina vuk mu je zaklao još pet ovaca, a u ovom delu Ravnih kotara kaže, vukova nikad nije bilo.
"Vuk u suštni ovde nije autohtona životinja, to je država Hrvatska ili ko već ubacio pre pet, šest godina i ovo je drugo klanje mojih ovaca", ističe za HRT.
Vukovi napadaju stoku i meštane u Kninu - nedodirljiv jer je zaštićena vrsta?
Dakle, ograda ovog stočara je na mestima niža za pola metra od 1,8 m propisane visine, a je li to pomoglo vuku i on se pita strahujući da će zbog toga ostati i bez odštete.
"One su i tako minimalne", zaključio je Burčul.
Tagovi
Vuk Ovce Stado ovaca Denis Burčul
Autorka
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!