Pretraživanje tekstova
Francuska je najveći proizvođač jaja u Evropi. Međutim, kada je reč o velikim proizvodnim količinama - stvari ponekad izmaknu kontroli.
U Francuskoj je nedavno zatvorena farma s čak 200.000 kokošaka u intenzivnom uzgoju (koja je dnevno proizvodila 160.000 jaja) i 150.000 pilića u kavezima.
Na toj farmi su zavladali strašni sanitarni uslovi jer zbog finansijskih problema kompanija nije imala dovoljno zaposlenih: mnoge kokoške su izgubile perje ili imale parazite, pa su čak jele i uginule kokoške.
Francuska je najveći proizvođač jaja u Evropi. Samo u 2014. godini ta zemlja je proizvela 14,8 milijardi jaja. 68% kokošaka se drži u kavezima, 25% u zgradama na otvorenom i 7% na zemlji u zatvorenim prostorijama. Prosek držanja kokošaka u kavezima u Evropi iznosi 56%.
Pomenuta farma je isporučivala jaja velikoj kompanij Avril koja je nakon incidenta otkazala saradnju. "Avril" otkupljuje proizvode od 27.000 stočara i snabdeva semenom 100.000 poljoprivrednika. Svojom finansijskom granom podstiče razvoj preko 100 preduzeća.
Zanimljiva činjenica je i to da je jedan od dvojice direktora te kompanije Gzavije Bela koji je istovremeno i predsednik najvećeg seljačkog saveza FNSEA i potpredsednik evropske COPA-e.
Foto: EEL_Tony/bigstockphoto.com
Tagovi
Jaja Pogon Copa FNSEA Gajenje pilića
Autorka
Više [+]
Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uverenja ne čine vas boljom osobom. Delovanje čini."
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!