Pretraživanje tekstova
Oštećeno je čak 70 odsto ograde duge gotovo 10 kilometara.
U ograđeni prostor lovišta "Subotičke šume" pušteno je 30 muflona i 30 jelena lopatara koji su specijalnim kamionom za prevoz divljih životinja stigli iz Slovačke. Naseljavanjem lovišta jedinkama iz uvoza, matični fond obe vrste obnovljen je i vraćen na nivo 2015. godine, odnosno pre početka migrantske krize, piše subotica.com.
Tokom migrantske krize znatno je oštećena ograda lovišta što je dovelo do smanjenja broja jedinki muflona i jelena lopatara.
"Oni nisu odstreljivali niti ubijali životinje, ali je oštećeno čak 70 odsto ograde duge gotovo 10 kilometara. Divljač je izašla iz tog prostora, deo je završio u subotičkom ataru, a deo u susednoj Mađarskoj", objašnjava izvršni direktor za lovstvo JP "Vojvodinašume" Branislav Stanković i najavljuje da će radovi na popravci ograde biti okončani za godinu dana.
Kakve veze imaju migranti sa naseljavanjem muflona u Subotičkoj šumi?
Kako dalje piše RTS, migrantska i kovid kriza negativno su uticale i na lovni turizam, ali se lovci iz Austrije, Nemačke i Italije ubrzano vraćaju u srpska lovišta.
"Što se tiče naseljavanja divljači u ovom prostoru, to je budućnost lovnog turizma, ali i foto-turizma koji je budućnost ovog novog vremena", ističe za Javni servis lovac i fotograf prirode Radomir Perin.
Do kraja godine biće uvezeno još 77 jedinki divljači koje će biti puštene u Vršačke planine.
Tagovi
Mufloni Jelen lopatar Ograda lovišta Migranstka kriza Kovid kriza Branislav Stanković Lovni turizam Radomir Perin
Autorka
Više [+]
Diplomirani novinar specijalizovan za agro novinarstvo. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!