Pretraživanje tekstova
Potrebno je napraviti odgovarajući odnos između korisnih i štetnih organizama, kako bi prvi biološki kontrolisali druge.
Organska proizvodnja podrazumeva uspostavljanje posebnog agroekosistema. To važi i za voćarsku proizvodnju. Potrebno je napraviti odgovarajući odnos između korisnih i štetnih organizama, kako bi prvi biološki kontrolisali druge. To se postiže pravljenjem posebnog okruženja u voćnjaku.
"Cilj uspostavljanja odgovarajuće ravnoteže između ovih organizama jeste smanjenje upotrebe pesticida u zaštiti bilja. Zbog toga je neophodno unaprediti biodiverzitet u voćnjaku i stvoriti takve ekološke uslove koji će pogodovati naseljavanju korisnih organizama", objašnjava Mimica Kostić-Đorđević iz PSSS Pirot.
Dodaje da se u organskoj proizvodnji voća preporučuju sledeće mere unapređenja biodiverziteta:
Kostić Đorđević dodaje da je održavanju prirodne ravnoteže u voćnjaku ipak nemoguće u potpunosti ostvariti. Zbog toga je, u cilju zaštite voća od bolesti i štetočina, neophodna delimična upotreba hemijskih metoda.
Izvori
Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije
Tagovi
Organska proizvodnja Biološke metode Voće Korisni organizmi Mimica Kostić-Đorđević
Autorka
Više [+]
Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!