Dobijala sam ponude raznih kompanija koje su želele da promovišem njihove proizvode za novac, ali ja sam htela da opravdam poverenje malih proizvođača, rekla je Ana Nešić ispred Udruženja malih proizvođača u Srbiji.
Želeći da uštedi na obrocima u pauzi na poslu, Ana Nešić iz Kraljeva postavila je sebi limit od 200 dinara za ručak. Svoje inovativne ideje postavila je onlajn.
"Moj kulinarski blog Ručak za 200 dinara je za vrlo kratko vreme stekao veliku popularnost i poverenje pratilaca na Instagramu, a i šire. Naravno, ovo primećuju i brendovi, odnosno kompanije koje sarađuju sa takozvanim influenserima. Stoga sam često dobijala ponude raznih kompanija koje su želele da im budem brend ambasador, odnosno da promovišem njihove proizvode za novac", kaže Ana za Agroklub dodajući da su to često su bili veliki lanci supermarketa ili ogromni brendovi hrane i pića.
Međutim, kako je na svom blogu propagirala kupovinu na pijaci i tome želela da ostane dosledna, odlučila je da odbije sve te ponude za saradnju i da taj svoj uticaj i publicitet pokloni malim proizvođačima.
"To je bilo ono u šta verujem, i ono što sam oduvek želela da uradim. Suprug i ja smo pričali o zajedničkoj želji da pokrenemo onlajn pijacu, ima već 10 godina. Sve se pokopilo i nastali su Mali proizvođači hrane u Srbiji. To je platforma koja okuplja proizvođače hrane uglavnom iz ruralnih sredina u Srbiji, i povezuje ih sa potrošačima u većim gradovima."
Tako potrošači mogu stupiti u neposredan kontakt sa proizvođačem - jer, naglašava, lični kontakt je jako važan. A registracija je jednostavna.
Od 2019. godine kada su krenuli sa ovom pričom, kroz njihovu platformu prošlo je više od 2.000 proizvođača. A onda su i pre dve godine registrovali udruženje pod istim imenom.
"Od tog početka smo svašta promenili u našem načinu funkcionisanja, pa smo tako u septembru prošle godine uveli obaveznu članarinu u našem udruženju za one koji se oglašavaju na platformi. Članovi su samo registrovane firme i poljoprivredna gazdinstva, i time želimo da dalje promovišemo samo najozbiljnije i najkvalitetnije male proizvođače. Trenutno imamo 210 članova udruženja, i taj broj svakodnevno raste", kaže ova mlada preduzetnica i dodaje da očekuje da će do kraja godine imati 300 proizvođača u udruženju.
Ti proizvođači dolaze iz cele Srbije, a na samoj platformi "okupljeni su" u okviru mape, te svaki potrošač vrlo lako može da pronađe sebi najbliže željene namirnice.
"U zavisnosti od sezone, dominira ono što je aktuelno, pa tako trenutno imamo dosta proizvođača borovnica i malina. Imamo proizvođače meda, voćnih sokova, džemova, slatkog, zimnice, suvomesnatih proizvoda, sireva. Ponuda je dosta raznolika i može da se nađe za svakog ponešto."
Ali njihova evolucija još uvek traje, te su trenutno u fazi unapređenja biznis modela, kako bi učinili platformu samoodrživom i mogli da zaposle tim ljudi koji će se njome baviti.
"Želeli bismo da platforma nastavi da bude neprofitna kao i do sada, pa smo zato u procesu pronalaska održivog projektnog finansiranja, možda i sponzorstava koji će nam omogućiti da nastavimo da ostvarujemo svoje ciljeve. U planu je da ubrzo krenemo da radimo i na unapređenju sajta, tačnije na izradi nove platforme od nule, kako bismo kupcima omogućili što bolje iskustvo kupovine od malih proizvođača", najavljuje Nešićeva te dodaje da je svaka pomoć dobrodošla, te poziva potencijalne partnere da im pišu kako bi zajedno pravili promenu u poljoprivredi u Srbiji!
Tagovi
Autorka
Julijana Kuzmić
pre 1 godinu
Agroklub je tu, da svim proizvođačima pruži priliku da pokažu svoje umeće i svoje blago!
Sanja Ankucovic
pre 1 godinu
Ovde smo počeli našu priču, na grupi i sajtu Mali proizvođači hrane u Srbiji ❤ Ovo nije tek tamo neki sajt, ovo je ozbiljan tim ljudi koji je sa puno ljubavi, predanosti i nesebičnosti stvorio porodicu malih proizvođača Srbije. Zahvaljujući njima, članovi ove porodice postali su vidljivi, prepoznatljivi i traženi na tržištu. Ljudi hvala vam od ❤ za sve ovo što radite za celu ovu,sada već veliku, porodicu proizvođača! Veliki pozdrav za Anu!