• Mali poljoprivrednici
  • 11.02.2020. 13:30
  • Raški okrug, Kraljevo

Ručak za 200 dinara od namirnica malih proizvođača

Ima i malih proizvođača koji koriste društvene mreže i putem njih promovišu svoje proizvode i jako su uspešni u tome, ali 90 odsto njih to ne radi. Mislim da je bitno pružiti im priliku da se negde promovišu, kaže Ana Nešić iz Kraljeva.

Foto: Ana Nešić
  • 244
  • 12
  • 0

Kraljevčanka Ana Nešić pre nešto više od godinu počela je da pravi obroka od sastojaka u iznosu od 200 dinara. Recepte, za malu svotu novca deli i to besplatno na društvenim mrežama i putem svog bloga.

"Ranije sam mnogo novca trošila na ručkove dok sam bila na pauzama na poslu i shvatila sam da mogu mnogo jeftinije da spremam hranu ako je spremam kod kuće. Počela sam slike obroka da kačim na Instagram i ljudi su poprilično poludeli za tom mojom idejom i sada me prati oko 35.000 ljudi", objašnjava Ana.

Svaki dan nešto drugo

Osim bloga i instagram stranice, vrlo je posećena i njena stranica na Fejsbuku. Kako kaže, trudi se da jela budu svakog dana drugačija kako bi i recepti bili što raznovrsniji, a samim tim koristi širok spektar namirnica.

Ana na svom Instagramu nudi raznovrsne recepte (Foto: Instagram/rucakza200dinara)

"Nemam nešto što najčešće kupujem osim povrća i namirnica koje su neophodne za svako jelo, a i tu se trudim da svakog dana bude drugačije i nešto što do sada nisam probala. Oni koji mi se javljaju za recepte, javljaju se i ovako za neke savete oko kuvanja i korišćenja namirnica", navodi naša sagovornica.

Namirnice kupuje samo od malih proizvođača

Osim što njeni obroci sadrže različite namirnice, 90 odsto jednog jela čine domaći, zdravi i kvalitetni proizvodi malih proizvođača u Srbiji. Namirnice nabavlja iz svih delova naše zemlje. Iako svaki kraj ima nešto po čemu je specifičan, često joj se dešava da te jednako kvalitetne proizvode nađe u mestima koja nisu karakteristična za proizvodnju tih namirnica, te je tako nedavno vrlo kvalitetno brašno pronašla u sokobanjskom kraju, iako je za brašno i žitarice asocijacija pre svega Vojvodina.

"Baš sam brašno skoro nabavljala iz Sokobanje, tamo sam naišla na neke proizvođače koji imaju svoju vodenicu sa kamenom pa sam od njih kupovala integralno brašno. Iz zapadne Srbije iz Loznice sam naručila rebarca za pasulj, iz Šapca sam kupila sok od aronije. U Vojvodini ima dosta svežeg povrća, na primer cvekle, a ima dosta proizvoda i od belog luka što je dosta interesantno", ukazuje Ana napominjući da je iz Banatskog Karlovca probala šarana i slatko od kajsija ističući da je veoma zadovoljna kvalitetom i ukusom.

Živoslav Živanović napravio vodenicu i ostvario životnu želju

Kako kaže, publicitet koji je ostvarila uz pomoć svog bloga, Instagrama i Fejsbuka, iskoristila je da pre nekoliko meseci pokrene grupu na fejsbuku "Mali proizvođači hrane u Srbiji" kako bi im pomogla da se promovišu i brže i lakše pronađu put do potencijalnih potrošača. Dodaje da, uz pomoć te grupe i sama lakše dolazi do zdravih i domaćih proizvoda.

"Trudim se da što više namirnica kupujem kod njih. Oni su iz svih delova Srbije. U toj grupi vrlo jednostavno objave sliku i tekst o proizvodnji kojom se bave i šta prodaju, a imaju priliku i da popune formular, jednu tabelu koja postoji na mom sajtu koja raste svakog dana".

Kvalitet proizvoda malih i velikih nije isti

Smatra da je važno promovisati male poljoprivrednike jer, dodaje, ljudi koji se bave poljoprivredom, po njenom mišljenju, teško se snalaze u svetu prodaje. Napominje da im je vrlo nezgodno da promovišu svoje proizvode pored svih giganata i masovnih proizvođača hrane koji postoje na tržištu, a čiji kvalitet, ocenjuje, nije isti kao kvalitet proizvoda malih proizvođača.

Voće i povrće iz cele Srbije na jednom tanjiru (Foto: Instagram/rucakza200dinara)

"Mislim da se oni ne snalaze dovoljno dobro na tržištu, ali i da im nije data prilika da se predstave. Ima i malih proizvođača koji koriste društvene mreže i putem njih promovišu svoje proizvode i jako su uspešni u tome, ali 90 odsto njih to ne radi. Mislim da je bitno pružiti im priliku da se negde promovišu, naučiti ih i dati im neko osnovno znanje o tome. Meni su lično društvene mreže dosta pomogle u promociji", ocenjuje Ana.

Platforma bez posrednika

Grupa na Fejsbuku bi uskoro mogli da dobiju posebnu platformu na internetu, najavljuje naša sagovornica. Ta platforma bila bi mesto gde bi svi oni mogli da se detaljnije predstave tržištu.

"Ideja je da napravim bazu malih proizvođača koji prodaju proizvode putem interneta, ali nije cilj da budem posrednik u toj kupovini već da ta platforma pruži sve moguće informacije kako bi ljudi mogli da dođu do tih malih proizvođača i da se dalje samostalno dogovaraju sa njima oko toga koje će proizvode kupiti i kako će ih preuzeti", ukazuje ona.

Iako bi od ovoga mogla da pokrene sopstveni posao i uspešno ga razvije, Ana to ne želi. Do njenih recepata i dalje će svi koji žele moći da dođu lako i besplatno, a uz njenu pomoć, i mali proizvođači, za koje se nije čulo, moći će da nađu put do novih kupaca.


Tagovi

Ručak za 200 dinara Mali proizvođači Ana Nešić Mali poljoprivrednici Recepti


Autorka

Andrijana Glišić

Student žurnalistike i ljubitelj digitalnih medija.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Dok ima šljiva :D