Pretraživanje tekstova
Ako se osnovno đubrivo nije zaoralo savet je i razbacivanje pre drljanja ili setvospremanja, kako bi se što dublje inkorporiralo
Prošlogodišnja sušna sezona iza sebe je ostavila veliki deficit vlage u zemljištu. Pa je prvi savet proizvođačima da krajem februara, kad vreme dozvoli, urade zatvaranje brazde. Ako se osnovno đubrivo nije zaoralo, savet je i razbacivanje pre drljanja ili setvospremanja, kako bi se što dublje inkorporiralo. Drljanjem se smanjuje površina tla koje gubi preko potrebnu vlagu. U ovako promenjenim klimatskim uslovima akumulirana vlaga predstavlja važnu osnovu za uspešnu proizvodnju.
"Nažalost, moramo se suočiti sa dosta sabijenim devastiranim površinama koje su u prošloj godini pokazale šta znači dobra akumulacija. Sloj oraničnog horizontala treba što pre produbljivati kako bi se sva vlaga lakše propustila i deponovala", savet je agronoma Jovana Sušića iz Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije u Šapcu.
"Nemojte propustati svaki trenutak za izvođenje potrebnih radnji", apeluje Sušić i dodaje da je važno da se ratari što pre prilagode klimatskim promenama.
Zatvaranjem brazde sprečiće se gubitak vode iz zemljišta
Zbog dolaska prolećnih vetrova i viših temperatura koji suše tlo, važno je sprovesti ovu agrotehničku meru. Zatvaranje se obično radi kada vrhovi brazde postanu svetlije boje, a da još uvek ima vlage.
Izvori
Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije
Tagovi
Zatvaranje brazda Vlaga Jovan Sušić Đubrivo
Autor
Više [+]
Vedran je jedan od osnivača Agrokluba. Bavi se organizacijom, razvojem novih proizvoda i rešenja, a s vremena na vreme, u trenucima inspiracije, nešto i napiše. :)
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!