Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • IMT 539
  • 30.11.2023. 16:30

Koliko košta remont traktora IMT-539?

Zvuči kao iz "SciFi" žanra, ali i Fergusonu nekada dođe kraj, odnosno otkazivanje nekog od elemenata ili sklopova. Koliko košta remont pojedinih delova traktora, možete da pročitate u tekstu.

Foto: AK grafika
  • 4.900
  • 538
  • 0

I popularnom "Ferdži" ponekad nešto strada, a koliko košta remont pojedinih sklopova i elemenata, pokušaćemo u ovom tekstu što približnije da odredimo. 

Što se motora tiče, većina lokalnih majstora ne radi generalni remont, već odnesu na mašinsku obradu, pa se tamo sklopi polusklop, reči su Slavoljuba Kolarskog koji kaže da je mašinska obrada srce problema i da je za nju potrebno znanje, ali i adekvatan alat. Dodaje da kod njega izađe oko 1.500 evra materijal sa mašinskom pumpom, diznama i kvačilom. On svoje ruke naplaćuje još 100 evra po klipu.

Kolarski u svom habitusu (Foto: Slavoljub Kolarski)

Majstor Petar Kukić iz Dobanovaca navodi da remont motora, ako su ispravni glava, blok i radilica, košta 1.200 evra, dok je cena trapa oko 200 evra.

"Kada je trap u pitanju, kod njega se rade ležajevi, semerinzi, čaure, a da bi se to uradilo, potreban je i metalostrugar. Cena metalostrugarskih radova ne može se precizno definisati, ali uglavnom se naplaćuje između 100 i 150 evra. Ja navarivam rukavce stare originalne specijalnim metodama, jer može da dođe do njihovog pucanja ukoliko se nestručno pristupa poslu. Zbog toga nosim kod dobrog majstora koji poznaje materijal i elektrode. Njegove ruke su 150 i materijal je oko 100 evra", rekao je Kolarski i dodao da svoje ruke naplaćuje 150 evra, što kada se podvuče crta, totalni remont prednjeg trapa izađe oko 400 evra

Menjač i kočnice

Što se menjača tiče, Kolarski navodi da cena zavisi od kvara, odnosno da li je menjač neispravan ili mušterija želi samo da se "pretrese", a pod tim se podrazumeva promena ležajeva, semeringa i vizuelna provera zupčanika. Ukoliko je menjač ispravan i zupčanici nisu oštećeni, zamena navedenih delova iznosi 200-250 evra. Na tu cenu, majstor naplaćuje i 300 evra za ruke, a ako je menjač u kvaru, kompletan trošak može da iznosi i do 600-700 evra. Mogu zupčanici da budu oštećeni, da se skine takozvana cementacija, pa se vidi okrunjenost i zatupljeni vrhovi. Kod menjača najčešće strada i glavno vratilo sa čaurom za uključivanje reduktora.

Menjač IMT-539 (Foto: Miloš Pavlović)

Kukić navodi da kod menjača najčešće stradaju sinhroni i međuzupčanik prve i rikverca, ali i da cena remonta zavisi od stanja.

"Zupčanici su oko 200 evra. Remont menjača otprilike košta oko 1.000 evra, u šta ulaze delovi i ruke. Diferencijal, ako je stradalo kućište, košta otprilike oko 800 evra", rekao je Kukić i dodao da je remont kočnica oko 100 evra.

IMT 577: Najveći problem su menjač i kočnice?

"Remont kočnica je najbezbolniji za mušterije. Obloge koštaju oko 2.000 dinara, s tim da se isto kod metalostrugara nose doboši da se poravnaju. Doboši moraju da se menjaju ako je baš došlo do nitni, pa se one previše zaparaju i ukupaju u doboše, što je redak slučaj. Međutim, dešavalo se da doboši puknu, i to obično na vencu u krugu. Ravnanje doboša je 1.000 dinara po točku i ruke za taj deo posla su oko 30 evra", rekao je Kolarski.

Pošto 539 spada u "laku konjicu", sa njim svi uglavnom bacaju veštačko đubrivo. Pri tome, obično zapeknu prenosne poluge, ali taj trošak se računa u ruke. Problem je što ga poljoprivrednici ne operu na vreme, jer rasipač prilikom rasipanja đubrivo nanosi na kabinu, pa može da se zalepi i na polugama, toliko da mora da se seče, greje, jer ne može da se izbije osovina od poluga.

Pumpe

Majstor Miloš Lukić iz Lazarevca remont rotacione pumpe naplaćuje 160 evra, dok je linijska 190. Kompletan remont dizni kod njega je 3.500 dinara. Iz "Bosch servisa Boki" Bojan Petrović navodi da klasičan remont rotacione pumpe za IMT 539 u njegovom servisu košta oko 100 evra, gde se samo menja potrošni materijal. Ukoliko je neispravan rotor, bregasti prsten, cena onda ide i preko 100 evra.

Remont linijske pumpe za IMT-539 (Foto: Bojan Petrović)

"Remont linijske pumpe, pod uslovom da je dobra bregasta, zupčasta letva i regulator, izađe oko 170 evra, dakle ventili, ležajevi, semerinzi, i moj rad. Od navedenog, ako je nešto neispravno, onda ide i preko ove cene, ali uvek gledam da 'ispeglam' na tu cenu, i ako je na primer regulator loš, ja ga malo sredim", rekao je Petrović.

Ugradnja servo volana

Ukoliko ne želite da imate podlaktice kao Popaj, možete u traktor da ugradite servo volan. Cena delova za ugradnju "serva" košta oko 700 evra, a što se tiče ugradnje, ona je 100 do 120 evra, jer je, kako kaže Miroslav Sklopić iz Trstenika, ovaj model traktora jedan od najkomplikovanijih za ugradnju. Pošto se sve radi kod mušterije "na licu mesta", računaju se i putni troškovi, ali sve ukupno kada se podvuče crta, izađe oko 850 evra.

Delovi za ugradnju (Foto: Miroslav Sklopić)

"Radimo sve vrste remonta hidraulike, pumpe, razvodnike i slične stvari. Susrećemo se sa traktorima koji su stari 40 godina, ali i sa onima od 20, pa tako i sa pumpama koje su remontovane dva i više puta, i one koje nisu remontovane uopšte. Cena zavisi od kvara, pa je tako na primer remont pumpe hidraulike za 539, ako do sada nije remontovana - oko 100 evra, a ako se menjaju blokovi, može da izađe od 150 do 200 evra", rakao je Sklopić i dodao da i to zavisi od delova, jer ako su naši, stari kvalitetniji, onda je to lakša varijanta, i za mehaničare i za mušterije, nego turski. Kod turskih se radi zamena, jer nema dalje obrade.

Remont kabine

Ako hoćemo da popravimo ergonomske uslove Fergusona, Ivan Savić iz Klenja je dao "cenovnik" kabina i njihovog remonta. Kada su kabine u pitanju, nudi dve vrste proizvoda - obične i kako je sam nazvao "premium". Razlika je u debljini cevi, limova i u kvalitetu boja.

Na "premijum" kabinama debljina svih cevi osim na vratima je 2,8 mm, sva stakla su okaljena, E10 oznaka, blatobrani su debljine dva milimetra, kao i krov, a patosnice su tri milemetra. Kabina je tapacirana i zatvorena pozadi, i takva košta 1.850 evra. U tu cenu ulazi konzola za radio i zvučnike, sva rasveta - štop sveta, žmigavci, dva radna led fara, kao i brisač i gumice sa amortizerima. Pored toga farbana je kvalitetnijim bojama od obične.

"Postoji i jeftinija varijanta, u standardu kabine kao što je radilo Orašje ili Bač, gde su 1,8 mm debljina zida cevi, 1,25 mm limovi na krovu i blatobranu, a dva milimetra patosnice. U završnu farbu ide Piturina reparatura i takva je 1.550 evra. U ovu verziju ne dolazi tapacir, ni na primer štop svetla 21. oktobar. Razlika je u materijalu i samo je zbog toga jeftinija za 300 evra", kaže Savić i dodaje da Helisove boje plaća 4.500 dinara po kilogramu, dok Pitura košta 800 dinara po kilogramu. 

Teška artiljerija kod Savića (Foto: Ivan Savić)

Kod Kolarskog je tehnologija farbanja i procedura skroz drugačija, kao i kvalitet boje. Farbanje Fergusona sa peskarenjem on naplaćuje 700 evra bez kabine i 1.000 evra sa kabinom, ali to je sa posebnim i još skupljim bojama. Tapacir, sedište, krila, krov, sa sve vezenim znakovima je oko 300 evra. Kederi (guma oko stakla) izađu ukupno oko 200 evra. Što se struje tiče, ruke se naplaćuju 150 evra, a što se tiče cene za farove i slično, ona zavisi od zahteva mušterije, jer postoje oni od 5.000 dinara, kao i oni od 1.500.

Kada je remont pojedinih delova u pitanju, Savić navodi da najviše mušterija dolazi na popravku blatobrana, krova, podnice i prednjih nosača, jer je to nešto što najčešće strada. Cena blatobrana od dva milimetra lima su 17.500 dinara, krov od dva mm je 14.500, a patosnice od tri milimetra 11.500. Prednji nosači od šestice lima su 8.000 dinara, za oba.

Traktorski ram spašava živote: U poslednje tri godine 164 traktorista je izgubilo život

"Peskarenje kabine i limarije se kreće od 120 do 150 evra, a u tu cenu ulazi i hauba, kao i peskarenje instrument table i roštilja kabine. Farbanje kompletnog traktora u kvalitetnijoj boji, poliuretanu ili akrilu košta kod mene 650 evra sa peskarenjem. Ako neko želi da tapacira kabinu, tu cena varira od toga koliko se tapacira, da li se pozadi zatvara ceradom i slično, ali kreće se od 150 do 200 evra, a tu uvek idu i dve brave, koje su oko 90 evra", navodi Savić.

Svoje ruke za instalaciju naplaćuje 150 evra, a kada je farbanje u pitanju, na fotografiji ispod možete da vidite i koliko su neke mušterije maštovite. Svoj 539 su želeli u zelenoj boji, što je Savič i realizovao. Remont tog modela je konkretno koštao 3.350 evra, gde se pored farbanja obavljao i niz mehaničarskih radova. Rađen je prednji trap, zamenjeno je ulje, filteri, novo sedište, rađeni su blatobrani, krov, i patosnice. Menjani su i svi satovi (obrtomer, termometar, barometar), creva, ubačen je radio, nov brisač, četiri led fara, svetla 21. oktobar, rotacija, žmigavci, vodena pumpa, antifriz. U cenu su uračunati i vulkanizerski radovi.

"Ako se oduzmu mehaničarski radovi, remont može da izađe i do 2.000-2.500 evra"

"Pokušavam da napravim da bude kvalitetno, zato i radim sa debljim limovima i cevima u odnosu na zahteve standarda. Ne želim da to bude kratkrotrajno rešenje koje će da traje pet do šest godina, nego kada mušterija to napravi, da je mirna narednih 30 godina. Nije ni pronalazak delova problem, ali je sporan kvalitet, završna obrada i dugotrajnost tih delova", kaže naš sagovornik i dodaje da nije isti kvalitet starih domaćih delova i indijskih koji se trenutno pojavljuju na tržištu.

Naveo je da je seljak i ove godine u potčinjenom položaju, da su cene pšenice, kukuruza i drugih proizvoda niske, a cene inputa nesrazmerno velike, pa se i poljoprivrednici slabije odlučuju za neke popravke i remont. Odluka padne tek kada traktor ne može da upali, i kada im se ne isplati da ga prodaju.

Naslovna fotografija: Slavoljub Kolarski


Tagovi

Remont traktora Remont IMT-539 Remont motora Remont menjača Remont kočnica Remont pumpe Ugradnja servo volana Remont kabine Slavoljub Kolarski Petar Kukić Miloš Lukić Bojan Petrović Miroslav Sklopić Ivan Savić


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Bagrem rano procvetao