Pretraživanje tekstova
Od 164 poginula vozača traktora u prethodne tri godine, 86 je život izgubilo usled prevrtanja.
Vozači traktora su jedni od najrizičnijih grupa učesnika u saobraćaju. U republici Srbiji, kako navodi iz MUP-a Miloje Radović, na godišnjem nivou imamo oko 70 poginulih traktorista, od čega oko 20 pogine od saobraćajnih nezgoda.
Negativan je i podatak da je od 2020. do kraja 2022. godine ukupno poginulo 164 vozača traktora, od kojih su 78 poginula u saobraćaju, dok je 86 poginulo usled prevrtanja vozila.
"Problem je i tehnička neispravnost traktora i motokultivatora. Takođe, imamo i dosta vozila koja učestvuju u saobraćajnom putu, a da nemaju registarske, propisane tablice, nalepnicu i saobraćajnu dozvolu", navodi Radović.
Profesor sa Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu Mirko Simikić podseća na podatak da je prošle godine, na nekategorisanom putu, odnosno u šumi ili na njivi usled prevrtanja traktora ili nečega drugog, poginulo 46 traktorista.
"To su sve bili povodi od ranije da se zajedno sa kolegama sa Mašinskog fakulteta iz Beograda i Agencije za bezbednost saobraćaja uključimo u realizaciju jednog univerzalnog zaštitnog rama koji ima cilj da zaštiti vozača u slučaju prevrtanja", rekao je Simikić.
Projekat je, kako kaže, uspešno realizovan. Napravljen je prototip rama, ispitan je, sazvan je javni poziv za proizvođača i firma koja ga proizvodi je trenutno napravila 4650, a Ministarstvo saobraćaja je dodelilo sredstva za ukupno 10.000 ramova.
"Isporuka zaštitnih ramova je počela sredinom maja, gde je prvih 20 isporučeno na ispitnom mestu Fakulteta tehničkih nauka, u laboratoriju za kontrolu vozila. Zaštitni ramovi se isporučuju ljudima koji su dobili rešenje da mogu da ih preuzmu, na teritoriju lokalnih samouprava odakle su podnosioci zahteva", kaže Simikić.
Podaci sa prethodnog popisa poljoprivrede je da je čak 86 odsto traktora u našoj zemlji starije od 20 godina. Mali broj seljaka kupuje nove mašine, a broj uvezenih polovnih traktora i kombajna iz godine u godinu raste.
Iz Agencije za bezbednost saobraćaja, sa odeljenja za homologaciju vozila Slađan Grujić, koji se bavi kontrolom saobraznosti vozila, navodi da se u prethodnih osam godina uvezlo oko 300 polovnih kombajna. Što se tiče polovnih traktora, njih se uveze između 1.000 do 1.200 godišnje.
"Stalni je porast uvoza polovnih vozila kada su u pitanju ove kategorije. Prosečna starost tih kombajna i traktora je 22 godine", navodi Grujić.
Tagovi
Traktorski ram Miloje Radović Poginuli vozači Prevrtanje traktora Mirko Simikić Slađan Grujić Stare mašine Polovni traktori Polovni kombajni
Autor
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
#RuralFoto #Priroda Napuštena kuća u dekoraciji prirode, na obodu Sotskog jezera, selo Sot.