Pretraživanje tekstova
Najveća opasnost voćkama preti od divljači koja tada uglavnom nema dovoljno hrane.
U Srbiji se početkom i tokom većeg dela sedmice očekuje umereno do potpuno oblačno vreme, mestimično sa kišom, na visokim planinama sa snegom. Do četvrtka 19. januara u većini krajeva bilo bi relativno toplo vreme. U košavskom području i na planinama bilo bi vetrovito uz umeren i jak, a na jugu Banata i u planinskim predelima povremeno i olujni južni i jugoistočni vetar.
Od petka 20. janauara hladnije u svim područjima, tako da se očekuje prelazak kiše u sneg i u nižim predelima. U subotu 21. januara sa snegom uz formiranje snežnog pokrivača, dok bi u nedelju 22. i ponedeljak 23. januara u većini krajeva bi bilo suvo vreme. Prema prognoziranim vrednostima SPI-1, u centralnoj, južnoj i delovima istočne Srbije preovladavaće umereno i jako vlažni uslovi, dok će ostalim krajevima zemlje biti normalni uslovi vlažnosti.
Tokom zimskih meseci najveća opasnost voćkama preti od divljači koja tada uglavnom nema dovoljno hrane. Najveće štete divljač pravi na mladim sadnicama svih voćnih vrsta, a naročito na jabukama.
Tada se zečevi hrane korom, a srne jednogodišnjim letorastima koje mogu oštetiti do osnove. Ako se mlada sadnica pregrize ispod spojnog mesta ne može da se oporavi.
Tagovi
Oblačno vreme Kiša Sneg Toplo vreme Divljač Divljač u voćnjacima Zečevi
Autor
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!