Da li vam se desilo nekad da pre nego što krenete od kuće na njivu, normalno pokrenete traktor, a kad stignete na polje, mašina više neće da "upali"? Šta je uzrok mogućeg kvara pitali smo autoelektričara Vekoslava Tanaskovića iz Topole, koji se popravkom elektronike na automobilima i traktorima bavi više od 40 godina.
"Prvo se odmah vidi akumulator, klema, priključci, jer kako napomenusmo možda je klema labava, pa neće da upali. Posle toga alnaser - elektropokretač može da bude drugi mogući problem, četkice, bendiks, biksne...", kaže Tanasković.
Treći uzrok može da bude punjenje: ako je prazan akumulator mora da se vidi šta je razlog njegovog pražnjenja, a da nema dopune. Tada je u pitanju alternator, a najveći uzrok je regler (regulator napona), a možda su četkice "pri kraju". Takođe, može doći do prevelikog punjenja akumulatora, koji pri tom može da pukne, odnosno eksplodira, što rezultira opasnim ozledama na čoveku, a i na samom traktoru.
Autorka
Diplomirani novinar specijalizovan za agro novinarstvo. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...