Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • TotY 2023
  • 09.10.2022. 12:00

Bašak 5120 spreman da osvoji evropsko tržište

Bašak 5120 opremljen je proverenim Deutz motorom i ZF menjačem koji u kombinaciji sa snažnom hidraulikom daju pouzdan višenamenski traktor.

Foto: Başak
  • 323
  • 99
  • 0

Po prvi put u "Tractor of the Year" izboru nalazi i jedan turski traktor. Reč je o Bašak 5120 modelu koji je ovogodišnji finalista u kategoriji "Best Utility" višenamenskih traktora za stočarske odnosno farme mešovite farme. 

"Model 5120 ima vrhunske tehnologije kako bi zadovoljio kupce u pogledu performansi i cene. Finansije postaju sve kritičniji parametar za poljoprivrednike jer troškovi rada i materijala za proizvodnju traktora stalno rastu. Naš model 5120 nudi razumnu cenu i visoku tehnologiju", poručuju iz Bašaka ističući kako je TOTY nominacija najveća motivacija njihovom mladom timu inženjera za istraživanje i razvoj kako bi razvijao bolje proizvode za evropske poljoprivrednike!

Turski kandidat u ovoj kategoriji imam pouzdani DEUTZ / TCD 4-cilindrični Common Rail motor zapremine 3,6 litara, snage 85,4 kW odnosno 120 KS na 2.200 obrtaja u minuti. Najveći obrtni moment od 480 Nm postiže na 1.600 obrtaja. Niska potrošnja goriva sa visokim okretnim momentom od 1.200 do 2.000 obr./min, a iznosi 230 gr/kW/h.

Model 5120 ima vrhunske tehnologije 

Motor zadovoljava poslednje evropske standarde emisije izduvnih gasova (Stage V) s EGR+DOC+DPF+SCR kombinacijom. Zapremina rezervoara diesela 200 a AdBlue dodatka 20 litara omogućavaju duži rad. Servisni interval je 500 sati.    

Tradicionaliste će zadovoljiti ZF mehanički menjač u četiri stepena prenosa snage odnosno 32 x 32 brzine, s hidrauličkom promenom smera vožnje. Najmanja brzina 1,83 a najveća 40 km/h koje postiže se na 1.750 obrtaja motora. 

Snažna hidraulika

Hidraulička CCLS pumpa osetljiva na opterećenje, koja "radi baš koliko treba" i tako osigurava uštedu goriva i minimalni gubitak snage, ima protok ulja 100 litara u minuti. 

Traktor je opremljen sa tri mehanička i jednim elektroničkim zadnjim spoljnim ventilom. Opciono su moguća i dva prednja ventila. 

Zadnji maksimalni podizni kapacitet je 5,5 tona a prednji 2,2 tone.

Zadnje priključno vratilo ima elektrohidrauličko uključivanje i četiri brzine (540 - 540E - 1000 - 1000E). Dostupan je i prednji PTO brzine 1.000 obrtaja u minuti. Kako je traktor višenamenski, nekoliko je opcija zadnjeg priključivanja - automatskog, ručnog i PUH sistema. 

Stražnje priključno vratilo ima elektrohidrauličko uključivanje i četiri brzine

Okretnost i agilnost zahvaljuje dimenzijama. Dužina šasije je 2,5 m, klirens do 0,48 m. Ugao zakretanja prednjih točkova 40°, a radijus okretanja 5,4 m. Težina traktora je 5,26 tone, a maksimalna radna težina 7,5 tona. 

Jednostavno upravljanje

Jedan od najvažnijih aduta traktora je višenamenska upravljačka ručica (Multicontroler) uz koju je smešten i džojstik za elektronsku kontrolu prednjeg utovarivača. Ergonomski postavljena upravljačka ručica omogućava kontrolu najvažnijih funkcija ove mašine, promene brzina, ručno kvačilo, kontrolu spoljnih ventila, promenu smera vožnje, priključivanja, memorija kontrole brzine (koja se obično koristi na uvratinama) i tako dalje. U kabinu se može smestiti (kao opcija) monitor zadnje kamere. Mislili su i na sitnice - kao što je USB priključak, držač mobilnog, ormarić za odlaganje stvari sa zaključavanjem i slično. 

Jednostavno je upravljati ovim traktorom

Kabina ima mehaničko vešanje. Na izbor je dostupna pneumatika sedišta. Buka u kabini je 77,3 dB. Rasveta 30.000 lumena omogućava i nesmetan rad noću. Kao opcija dostupan je i "Vodi me kući" sistem posebno važan u manjim mestima gde nema osvetljenja na ulicama. Kada se pritisne traktorski ključ sva svetla ostaju otvorena 45 sekundi. Dostupno je kao dodatna oprema i Trimble automatsko upravljanje. Traktor je opremljen i ISOBUS sistemom trenutno kao opcijom. 

Kompletna linija za evropsko tržište

S više od 100 godina iskustva u proizvodnji i 50-ak ljudi mladog inženjerskog tima, Bašak je uvek voljan da razvija bolje proizvode, poručuju. 

Zanimljivo je da počeci proizvodnje sežu do 1914. kada je osnovana fabrika u Sakariji u kojoj su se proizvodila gvozdeno-drvena zaprežna vozila. Godine 1965. počinje proizvodnja traktora od koje je 65 odsto bilo namenjeno domaćem tržištu. Od 1978. proizvode traktore prema licenci Stajera, a 1996. starta proizvodnja Bašak brenda. Modele za druga tržišta počinju razvijati od 2012. Jedna je od takvih modela upravo 5120, koji 2020. u Nemačkoj dobija nagradu za dizajn. U Bašak su portfelju i priključni uređaji za obradu zemljišta, a osim nekih lokalnih brendova, distributeri su Claasa za Tursku i serviser za njihove mašine. 

Danas se u fabrici proizvode 5.000 traktora od 50 - 120 KS, a cilj im je da podignu proizvodnju na 6.000 godišnje. Žele da upotpune liniju koju predvodi Toty finalista 5120 i tako kompletirane ponude krenuti u osvajanje evropskog tržišta. 

Spremni za europsko tržište

"Sa 5120 lansiraćemo još jedan model - 5115 na predstojećoj izložbi SIMA, kojeg će slediti još nekoliko modela niže snage - 5110, 5100, 5090 i 5075, svi prilagođeni potrebama evropskog tržišta i opremljeni sa Stage V motorom. Traktori su praktično spremni i kada kompletiramo Stage V rang, planiramo jači prodor na evropsko tržište", otkriva nam za kraj glavni direktor Dujsen Erdogan.


Foto prilog


Tagovi

TotY Tractor of the Year Višenamenski traktor


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.