Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • TotY 2024
  • 29.09.2023. 13:30

Fendt 620 Vario DP - novi model iz najprodavanije klase u Evropi

Novu uzdanicu Fendta odlikuju kompaktni i okretni četverocilindrični traktori visokih performansi kao što su velika snaga i nosivost, mala specifična težina te fabrički ugrađen sistem za regulaciju pritiska u gumama, uz FendtONE.

Foto: Marjan Dolenšek
  • 438
  • 30
  • 0

Pod sloganom "Prirodno superioran", renomirani nemački proizvođač poljoprivredne mehanizacije predstavlja svoju najnoviju seriju traktora u klasi od 150 do 200 konjskih snaga, jednoj od trenutno najprodavanijih u Evropi. Reč je o novoj Fendt seriji 600 Vario u kojoj se prepoznaju brojne odlike nagrađivanog "starijeg brata" - serije 700.

Tako i novu uzdanicu Fendta odlikuju kompaktni i okretni četverocilindrični traktori visokih performansi među kojima su velika snaga i nosivost, mala specifična težina (34,4 kg/KS) i fabrički ugrađen sistem za regulaciju pritiska u gumama, a pored svega i FendtONE sistema upravljanja.

Novi AGCO POWER s dodatnom snagom

Novu seriju raspona snage od 110 do 154 kW čine četiri modela (Fendt 614 Vario, 616 Vario, 618 Vario i Fendt 620 Vario), opremljenih, po prvi put u ovoj klasi, četvorocilindričnim motorom, te za sve modele dostupnim Fendt "DynamicPerformance" (DP) konceptom kojim oslobađaju dodatnih 15 KS kad god je to potrebno, a ne samo u slučaju transporta ili rada s priključnim vratilom, kako je do sada bilo uobičajeno. Tako recimo, najjači model serije, ujedno i finalista u ovogodišnjem izboru "Tractor of the Year", Fendt 620 Vario zahvaljujući DP-u postiže i do 224 KS.

Novu seriju raspona snage od 110 do 154 kW čine četiri modela

S novom Fendt 600 Vario serijom, ističu njihovi inženjeri, na tržište ulazi i za Fendt ekskluzivno razvijen novi petolitarski "AGCO Power CORE50" motor sa četiri cilindra koji zadovoljava sve potrebne EU standarde emisije (Stage V), zahvaljujući obradi izduvnih gasova kombinacijom dizel oksidacionog katalizatora (DOC), filtera dizelskih čestica (DPF) i selektivne katalitičke redukcije (SCR) bez recirkulacije izduvnih gasova.

Ovaj je model motora već pripremljen i za alternativna goriva, kao što je hidrogenizovano biljno ulje (HVO), za dodatno smanjenje emisije CO2. Ugrađeni hidraulični podizači ne zahtevaju održavanje, a prvi servis motornog ulja predviđen je posle 500 sati.

Bezstepeni prenos nove generacije za maksimalnu vučnu silu

Motor je kombinovan sa novorazvijenim "Vario Drive-om", potpuno novom generacijom bezstepenog prenosa, kod kojeg nema potrebe za prebacivanjem iz transportnog ranga brzina u poljski.

Kako pojašnjavaju njihovi stručnjaci, Fendt "VarioDrive" prenos se bazira na jednostepenom pogonskom sklopu s nezavisnim prenosom obrtnog momenta na prednju i zadnju osovinu. Prenos kontinuirano meri proklizavanje na sva četiri točka i reguliše raspodelu pogona. Dinamička kontrola sprečava proklizavanje točkova, uz maksimalnu vuču bez obzira na podlogu. Pogonski sklop eliminiše potrebu za ručnim prebacivanjem prilikom promene rada na polju i na putu, čime se zapravo automatski kombinuje maksimalna vučna sila, visoka zaštita tla bez obzira koje vrste podloge, bez gubitka performansi ili trošenja guma.

Takozvani "pull-in-turn" efekt povlači mašinu u zavoj tokom okretanja, zahvaljujući nezavisnoj kontroli osovine. Rezultat je posebno mali krug okretanja od samo 10,2 metra (s gumama 540/65 R30).

Okretnost i minimalni pritisak na površinu podržava kompaktnim dimenzijama i odnosom snage i težine od samo 34,4 kg po KS. Zavisno od radne primene, reguliše se i fleksibilno (zadnje i prednje) opterećenje. Najveća dopuštena masa vozila je 13,5 tona, a velika mu je prednost odnos nosivosti i radne težine. Ovde Fendt 600 Vario postiže visok indeks od 75 odsto u klasi kompaktnih standardnih traktora (5,8 t nosivosti/7,7 t sopstvene mase).

Velika mu je prednost odnos nosivosti i radne težine

Ekonomična potrošnja goriva

Po prvi je put u ovakvom kompaktnom traktoru dostupan i inovativni koncept Fendt iD male brzine. Sve komponente, kao što su motor, prenos, hidraulika i sistem hlađenja, dizajnirani su prema principu "visoki obrtni moment - niski broj obrtaja motora" za štednju goriva. Tako je nazivna brzina pri samo 1.900 obrtaja u minuti, dok je glavni radni raspon od tihih 1.350 do 1.800 o/min. Ovogodišnji TotY finalista postiže maksimalnu brzinu do 50 km/h na samo 1.250 obrtaja u minuti, a najveći obrtni moment od 950 Nm od samo 1.200 do 1.600 o/min obezbeđuje visoku vučnu silu i ubrzanje uz minimalnu potrošnju goriva, te minimalnu buku (pri punom broju obrtaja nivo buke je 68 dB).

Optimalno prilagođen pritisak u gumama smanjuje klizanje i sabijanje zemljišta i tako čuva njegovu plodnost. Potpuno integrisan Fendt "VarioGrip" centralni sistem za naduvavanje guma povećava njihovu kontaktnu površinu, pojačava vučnu snagu do osam odsto, a istovremeno smanjuje potrošnju goriva do osam odsto, čime se povećava ukupna produktivnost mašine. Viši pritisak vazduha tokom vožnje putem smanjuje otpor, čime može da se uštedeti još dva odsto goriva potvrdila su ispitivanja Univerziteta primenjenih nauka Južne Vestfalije. Vozač može jednostavno da kontroliše pritisak u gumama na terminalu zahvaljujući dvolinijskom sistemu za kontrolu pritiska.

Paket upotpunjuje snažna oprema hidraulike koja uključuje do pet zadnjih spojnih ventila, dva prednja i tri srednja. Obezbeđuje ih hidraulička CCLS pumpa protoka standardnih 152 ili opcionih 205 l/min. Maksimalni prednji podizni kapacitet je 4,4, a zadnji devet tona.

U ovoj je klasi traktora rad s prednjim utovarivačem sigurno jedna od glavnih namena. Panoramski se prozor i visoki stepen vidljivosti "VisioPlus" kabine idealno uklapaju s novom generacijom prednjih utovarivača Fendt Cargo i Fendt CargoProfi (na izbor modeli 4.85, 5.85 i 5.90 s različitom podiznom visinom i kapacitetom) kojima je nova serija 600 opremljena.

Bezbedan rad i udobnost

Višenamenski džojstik, digitalna kontrolna tabla od 10" i terminal od 12" na naslonu za ruku standardne su karakteristike "FendtONE" sistema. Dodatnu dopunu čini 3L džojstik i još jedan 12" terminal. Na raspolaganju su pametne funkcije kao recimo sistem navođenja "Fendt Guide", automatska kontrola sekcija "Fendt Section Control" (SC) ili upotreba "Fendt Variable Rate Control" (VRC).

Na raspolaganju su i pametne funkcije

Dokazana Fendt "VisioPlus" kabina kombinuje visoku bezbednost rada s odličnom vidljivosti, udobnosti i ergonomije. Tako se recimo kod nove generacije sedišta može birati čak šest različitih konfiguracija brojnih ergonomičnih funkcija. Od grejanja do masaže. Kabina je standardno opremljena sistemom ventilacije 2. kategorije, a kao opcija je na izbor i 4. kategorije zaštite (od praškastih, kao i tečnih hemikalija i njihovih para) prema EU standardima.

I na kraju, serijsku proizvodnju najavljuju za naredno leto, ali narudžbe će već početi primati od nastupa na Agritechnici u Hanoveru, u novembru ove godine. 


Foto prilog


Tagovi

Fendt 620 Vario DP AGCO POWER Traktor godine FendtONE sistem TotY finalista


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.


Partner

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U ovom spektru nema banane kakvu sam danas ponijela za doručak ;)
Koji broj biraš?