Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • TotY 2023
  • 11.09.2022. 12:00

Fendt 728 Vario DP ruši rekord najboljeg odnosa težine i snage

U trci za prestižnu titulu "Tractor of the Year" je najbrži i najsnažniji traktor sedme generacije Fendtove najprodavanije serije.

Foto: Fendt
  • 327
  • 26
  • 0

Najprodavanija serija Fendt traktora dobila je i svoje sedmo izdanje. U novoj su generaciji serije 700 pet modela - 720 Vario, 722 Vario, 724 Vario, 726 Vario i 728 Vario u rasponu snage od 203 do 283 KS odnosno 147 do 206 kW. Dodatnih 20 konjskih snaga oslobodiće se uz Fendt DynamicPerformance (DP) koncept, pa će tako Fendt 728 Vario DP, ovogodišnji kandidat za prestižnu titulu "Tractor of the Year", postići maksimalne performanse do 303 KS. 

Najbolji odnos težine i snage

Sa samo 30,5 kg/KS nova je Fendtova perjanica, kako tvrde stručnjaci ovog renomiranog nemačkog proizvođača postavila i novi standard najboljeg odnosa snage i težine, koji je za 10 odsto bolji od dosadašnjeg "rekorda" modela 724 s 33 kg/KS.
 
Iako ovaj traktor dolazi s većim gumama u odnosu na aktualne modele serije 700, ima odličnu manevrivost za klasu ove snage i tonaže. Sa 9,2 tone bez opterećenja odnosno 15 tona radne težine, 2,9 metara dužine šasije i 2,55 metara širine, njegov je radijus okretanja 10,5 - 11 metara. Moguća je opcija i manje širine pneumatika što ga čini pogodnim i za širokoredne kulture, a visoki klirens (57 centimetra od zemjišta) osigurava mogućnost zaštite i đubriva useva i u poodmaklim fazama rasta useva. Sve u svemu - visokoefikasna i svestrana mašina. 

Pametna poljoprivreda

Uobičajene prezentacije bi svakako sada predstavile srce i dušu traktora - njegov motor i prenos, ali stručnjaci Fendta daju prednost njegovoj pameti karakterizirajući ga kao najdigitalnijeg traktora zahvaljujući FendtONE konceptu - na mašini i van mašine. Koncept uključuje višenamensku upravljačku ručicu (izborno 3L joysticku) s 27 ISOBUS funkcija kojom je upravljanje traktorom i priključcima jednostavno i individualno. U standardnoj je opremi digitalna 10" kontrolna ploča i 12" terminal na rukohvatu, svakako osetljiv na dodir, uz dodatni terminal (12") kao opciju. Pametne funkcije kao što su sistem navođenja Fendt Guide, automatski Fendt Section Control (SC) ili upotreba Fendt Variable Rate Control (VRC) prikazane su prema potrebi na pojedinačnim segmentima terminala.

FendtONE koncept nalazi se i na mašini i van mašine

Uz već spomenutu kontrolu pojedinih sekcija priključne mašine, ostale funkcije pametne poljoprivrede uključuju Fendt Contour Assistant, automatizirano okretanje na uvratinama Fendt TI Headland, automatsko s Fendt TI Turn asistentom i povezivost s Fendt Connect telemetrijskim paketom, koji između ostaloga, omogućava i praćenje rada mašina i automatsko sinhroniziranje i podešavanje cele flote iz udobnosti kancelarije na farmi. Studije su pokazale, kažu njihovi stručnjaci da će FendtONE koncept uštedeti ne samo na efikasnoj raspodeli radnog vremena već i konkretnih 20-ak hiljada evra godišnje boljim planiranjem, implementiranjem i dokumentisanjem rada tokom sezone, kao i u smanjenjem inputa (zaštitnih sredstava, đubriva...).

Velika vučna snaga uz ekonomičnu potrošnju goriva

Ali vratimo se tradicionalnim odlikama. Srce ovog TotY finalista je redizajniran AGCO Power motor sa šest cilindara i zapremine 7,5 litara. Zadovoljava peti stepen (Stage V) emisije izduvnih gasova zahvaljujući naknadnoj obradi koja se odvija kroz dizel oksidacioni katalizator (DOC) i filter dizelskih čestica (DPF) uz selektivnu katalitičku redukciju (SCR) bez recirkulacije izduvnih gasova. 

Na redizajniran motor se nadovezuje inovativna Fendt iD tehnologija. Koncept male brzine već je poznat s većih traktora. Sve komponente motora, menjača, hidraulike i sistema hlađenja, dizajnirane su da postižu veliki obrtni moment čak i pri niskim brzinama motora i tako štede gorivo. Nazivni broj obrtaja motora je samo 1.700 po minuti, a maksimalni obrtni moment od 1.450 Nm ovaj finalista postiže pri samo 1.300 o/min i osigurava visoku vučnu snagu i snagu ubrzanja uz minimalnu specifičnu potrošnju goriva. 

Ima veliki obrtni moment čak i pri niskim brzinama motora

Perjanica nove Fendt 700 serije je ujedno i najbrži traktor koji 60 km/h postiže pri samo 1.450 o/min. Pri 50 km/h brzina motora je 1.200, a pri 40 km/h samo 950 obrtaja u minuti. 

VarioDrive pogonski sklop prema potrebi pokreće prednju i zadnju osovinu i dinamički raspoređuje snagu, pojašnjavaju inženjeri Fendta, pa je tako na polju dostupna puna vučna sila i izbegavaju se naprezanja pri vožnji po putevima i krivinama. Mali krug obrtanja s punom vučnom snagom i manjim sabijanjem zemljišta rezultat je pull-in-turn efekta koji uvlači mašina u krivinu tokom skretanja. 

Koncept ventilacije i hlađenja koncentričnog pneumatskog sistema (CAS) poznat je iz Fendta 1000 Vario i dizajniran je za niske brzine motora, kompaktnu konstrukciju i učinkovitost goriva. Ova inovativna tehnologija potiskuje hladniji vazduh u rashladni paket pa se brzina ventilatora može smanjiti što će uštedeti i do 40 odsto pogonske snage u poređenju s konvencionalnim sistemima ventilatora i hlađenja. Ta će snaga biti raspoloživa za vuču na polju ili na putu. Prečnik ventilatora od samo 56 centimetara dobro uklopljen u dizajn poklopca motora omogućava veliki ugao zakretanja točka od 52 stepena.

Kontrola pritiska i kočenja s prikolicom

Brinuli su i o zemljištu. Na terminalu u kabini traktora vozač može jednostavno kontrolisati pritisak u gumama zahvaljujući potpuno integrisanom Fendt VarioGrip sistemu. Smanjenjem pritiska zbog povećanja kontaktne površine sa zemljištem pojačava vučnu snagu do osam odsto, dok će prilikom drumske vožnje povećanjem pritiska smanjiti trenje i tako uštedeti još dva odsto goriva.

Kontrola pritiska u gumama je jednostavna 

Da je siguran za vožnju čak i kod teškog transporta, pobrinuće se novi sistem pomoći za kočenje prikolice koji će biti kao opcija dostupan do kraja 2023. Senzor ovog sistema meri moment potiska prikolice kroz prenos, pa u slučaju kada traktor "otkrije" da ga ona prejako gura prilikom vožnje nizbrdo, dolazi do aktivacije pneumatske kočnice prikolice. 

Kada smo kod sigurnosti, pobrinuli su se i za sigurnu kabinu. Osnovno podešavanje sistema filtracije kabine je druge kategorije, ali do kraja sledeće godine biće kao opcija moguće zatražiti fabričko podešavanje koje zadovoljava EU standarde zaštite kategorije četiri i tako štiti vozača od prašine, ali i kapljica i para sredstava za zaštitu bilja. To znači da Fendt 700 Vario ispunjava sve zahteve za zaštitu useva. 

Veća produktivnost s novim prednjim utovarivačem

Nova generacija Fendt Cargo Pro 6,100 koja stupa na scenu krajem sledeće godine daje viši, jači, veći prednji utovarivač potpuno redizajniran za ovog TotY finalista povećaće njegovu produktivnost. S maksimalnim kapacitetom dizanja od 4.070 kilograma, učinkovito "rukuje" s velikim teretima na visinu do 4,85 metara. Kombinacija Fendt Cargo 6,100 i 3L džojstika omogućava istovremeno obavljanje tri funkcije pri zahvatu silaže iz silažnog silosa - istovremeno podizanje, naginjanje i otvaranje "kašike" za silažu.

Istovremeno obavlja tri funkcije 

Inače, Fendta 728 Vario DP odlikuje snažna hidraulika visokih performansi temeljena na CCLS pumpi kapaciteta do 220 litara u minuti. Na raspolaganju i do pet zadnjih, dve prednje i tri srednje standardne ili FFC (bez curenja) hidraulične spojke. 

"Sanjali ste - napravili smo", poručuju na kraju inženjeri Fendta rezimirajući kako je sedma generacija serije 700 Vario zahvaljujući potpuno novom dizajnu i proširenom rasponu snage do 300 KS namenjena svestranoj primeni. Novi motor, opcijska širina pneumatika, FendtONE na traktoru i izvan njega i nova generacija Fendt Cargo prednjeg utovarivača po njihovom mišljenju izdvajaju seriju na globalnom tržištu kao sveobuhvatnu. Po prvi put vozi i do 60 km/h, a tehničke inovacije velikih traktora, kao što su VarioDrive i inovativni koncept hlađenja, rezultiranju najboljom upravljivošću u klasi, čime je, zaključuju, serija 700 predvođena TotY finalistom Fendt 728 Vario DP postavila nove standarde.


Foto prilog


Tagovi

Fendt 728 Vario DP Pametna poljoprivreda TotY Digitalizacija poljoprivrede Ušteda goriva


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.


Partner