Otvoren je Centar za informisanje o podsticajima, a resorni ministar poručuje: "Više neće biti 'odgovora u prazno' ".
U Upravi za agrarna plaćanja u Beogradu danas (9. maj) je otvoren Centar za informisanje o podsticajima namenjen poljoprivrednim proizvođačima. Cilj Centra je da omogući brzu, pouzdanu i direktnu komunikaciju sa građanima koji konkurišu za subvencije, saopšteno je iz Ministartva poljoprivrede.
"Ovo nije šalter. Ovo je servis. Ljudi moraju dobiti odgovor, objašnjenje i pojašnjenje. Da znaju gde su pogrešili, šta nedostaje i šta je potrebno da se zahtev reši", rekao je ministar poljoprivrede Dragan Glamočić i poručio da više neće biti "odgovora u prazno", već da će Centar biti u punom kapacitetu na usluzi.
Zaposleni u Upravi za agrarna plaćanja i operateri obučeni za rad sa poljoprivrednicima do sada su komunicirali sa građanima samo putem telefonskih linija i upita na elektronske adrese. Tokom aprila primljeno je više od 22.000 poziva.
"Građani sada mogu lično da dođu u Centar radnim danima od 7.30 do 15.30 časova, što predstavlja značajan korak ka još boljoj komunikaciji sa poljoprivrednicima i jačanju transparentnosti u sistemu dodele podsticaja", ističu iz resornog ministarstva.
Posebna savetnica ministra Milica Janković, koja je i direktorka Poljoprivredne stručne službe u Mladenovcu, zadužena je za rad Centra. Ona će obilaziti sve stručne službe, koordinisati rad i biti direktna veza između poljoprivrednika, savetodavaca i Uprave.
"Poljoprivrednici su već dovoljno opterećeni poslom u njivama i štalama. Naš posao je da im pomognemo u onom delu u kome se ne snalaze – u administraciji i komunikaciji sa sistemom", rekla je Jankovićeva, naglasivši da će Centar u tome imati ključnu ulogu.
Ministar Glamočić je danas razgovarao sa više poljoprivrednika, u prostorijama Centra i putem telefona.
"Kada sam došao 16. aprila, realizacija budžeta bila je 14 odsto. Danas je 32 odsto. U tri nedelje smo ubrzali obradu i isplatu podsticaja više nego za prethodna tri i po meseca."
Resorni ministar je održao i sastanak sa zaposlenima u Upravi za agrarna plaćanja kako bi im preneo očekivanja i ukazao na izazove u funkcionisanju službe.
"Ako treba da bude promena – počinjemo od rukovodilaca. Ali, ne verujem da je problem u ljudima, već u nedostatku komunikacije i organizacije", poručio je Glamočić, ističući da Uprava mora postati efikasna služba koja poštuje rokove, objektivno odgovara na zahteve i ne daje lažne nade.
On je ukazao na to da će telefonski razgovori sa strankama biti snimani kako bi se obezbedila transparentnost i praćenje kvaliteta usluge.
"Poljoprivrednici moraju dobiti pravi odgovor. Čak i kad je odgovor negativan – važno je da bude iskren i obrazložen", naglasio je Glamočić, dodajući da se problemi ne rešavaju pisanjem po mrežama, već unutar službe, kroz institucije.
Izvori
Tagovi
Autorka