• AGRIVI d.o.o.
  • 28.11.2021. 12:00

Kako sprečiti gubitke zbog povlačenja proizvoda sa tržišta?

Putem digitalnih rešenja kao što je platforma firme AGRIVI, prehrambene kompanije mogu jednostavno da prate proizvođačke prakse i korišćenje pesticida kao i da obezbede usklađenost sa standardima kvaliteta i sigurnosti.

Foto: AGRIVI
  • 224
  • 315
  • 0

U poslednje vreme često smo imali priliku da posvedočimo o raznim naslovima o povlačenju određenih prehrambenih proizvoda. To se obično dešava kada proizvod ne prođe ispitivanje kvaliteta zbog bezbednosnih ili sanitarnih protokola, na primer, u slučaju otkrivanja nekih nedopuštenih aktivnih materija ili ostataka pesticida. 

Povlačenje proizvoda sa polica ne utiče negativno samo na prehrambene kompanije, već i na druge prerađivačke industrije. Prosečni trošak povlačenja proizvoda u prehrambenoj industriji iznosi čak 10 miliona dolara samo u direktnim troškovima. Ako uzmemo u obzir i ostale poput gubitka prodaje ili narušavanje ugleda pojedinog proizvođača, ovaj iznos postaje mnogo veći. U nekim slučajevima ne povlači se samo jedan proizvod, već cela kategorija. 

Sledljivost smanjuje rizik od povlačenja proizvoda?

Obezbeđivanje sledljivosti proizvodnje može biti prekretnica u smanjenju rizika i gubitaka od povlačenja proizvoda. Prehrambene kompanije koje imaju potpuni uvid u sve proizvođačke prakse mogu na vreme da reaguju i izoluju pojedinu robu od izvora problema.

Uzmimo za primer prerađivačku firmu koja sarađuje sa poljoprivrednicima na otkupu voća za proizvodnju sokova. Firma mora da omogući da poljoprivrednici isporuče dogovorenu količinu voća uz poštovanje roka isporuke i određenih standarda kvaliteta. Drugim rečima, poljoprivrednici moraju da poštuju stroge propise o primenjenim aktivnim materijama, gde ne sme da dođe do rezidua određenog pesticida u vreme berbe. 

Prehrambene kompanije mogu da ostvare sledljivost proizvodnje praćenjem proizvođačkih praksi i korišćenja pesticida po usevu i polju. Osim redovnog praćenja proizvođačkih praksi, mogu da osiguraju usklađenost sa standardima sigurnosti hrane pružanjem dokaza da je berba usledila nakon isteka karence.

Putem digitalnih rešenja prehrambene kompanije mogu jednostavno da prate proizvođačke prakse i korišćenje pesticida

Uz navedeno, Evropska komisija osigurala je EU bazu podataka o pesticidima koja građanima i prehrambenim kompanijama omogućava pretraživanje informacija o maksimalnim nivoima rezidua (MRL) u prehrambenim proizvodima. Tako je moguće za određeni proizvod, na primer - pomorandžu, jednostavno pretražiti maksimalni nivo rezidua pesticida i videti da li je proizvod bezbedan za dalju preradu i konzumaciju.

Što je još važnije, pružanje potpune sledljivosti proizvodnje ne samo da smanjuje rizike povlačenja proizvoda, već takođe obezbeđuje dodatu vrednost proizvoda i tako omogaćava bolju poziciju na tržištu.

Digitalna poljoprivreda kao rešenje 

Digitalizacijom proizvodnje, prehrambene kompanije mogu da kontrolišu svoj lanac snabdevanja i izbeći potencijalne gubitke zbog povlačenja proizvoda.

Putem digitalnih rešenja kao što je platforma kompanije AGRIVI, prehrambene firme mogu jednostavno da prate proizvođačke prakse i korišćenje pesticida i osiguraju usklađenost sa standardima kvaliteta i sigurnosti, čime se izbegavaju potencijalni ostaci pesticida.

Drugim rečima, AGRIVI podržava prehrambene i druge prerađivačke kompanije u osiguravanju sledljivosti proizvodnje kroz vertikalno integrisani lanac snabdevanja poljoprivrede.


Tagovi

AGRIVI Digitalizacija Povlačenje Tržište Pesticidi Gubici Platforma


Autorka

Ines Hajdu

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije i Agro Success Manager kompanije Agrivi, zadužena za analizu, dokumentovanje i mapiranje procesa klijenata u Agrivi softver, sprovođenje treninga i praćenje onboarding procesa, odgovorna je za uspešnu upotrebu softvera i pružanje podrške korisnicima.


Partner

AGRIVI d.o.o. RS

Ulica grada Gospića 1A, 10000 Zagreb, Hrvatska
e-mail: prodaja@agrivi.com web: https://www.agrivi.com/hr/

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Zdrava ishrana postaje sve popularnija u svetu, a za organsku proizvodnju se sve više povećavaju subvencije iz agrarnog budžeta Srbije. Ipak, da bi neko imao priznat organski proizvod, mora da poseduje sertifikat. Više o tome, uskoro na Agr... Više [+]