Zbog rasta cena i smanjene dostupnosti, tradicionalno farbanje i lov na uskršnja jaja poprima neuobičajene oblike
Visoke cene i nestašica jaja u SAD-u ove godine su mnoge porodice podstakli na kreativna rešenja uskršnjih običaja. Umesto jaja, farbaju se krompiri, luk i slezovi kolačići, piše Nytimes.
Tako se u američkoj saveznoj državi Ohajo na poznatom porodičnom gazdinstvu "Young’s Jersey Dairy“, prvi put nakon 40 godina umesto pravih kokošjih jaja koriste plastična. Farma je kao razlog navela ne samo visoke cene, već i manjak zaliha.
"Posetioci su prihvatili ovu odluku jer su se bojali da će ceo program biti otkazan“, izjavio je rukovodilac farme.
Prema podacima Cal-Maine Foodsa, najvećeg proizvođača jaja u SAD-u, proečna cena kartona (12 komada) iznosi 4,06 dolara, dok su prošle godine koštala samo 2,25 dolara. Razlog za rast leži u kombinaciji inflacije, problema sa lancima snabdevanja i smanjenom proizvodnjom zbog ptičjeg gripa.
Uprkos tome, mnoge porodice ne žele da odustanu od tradicije. Iako su društvene mreže preplavljene idejama o farbanju alternativnih materijala poput krompira i luka, većina ipak ostaje verna klasičnim uskršnjim jajima.
Joe Ens, izvršni direktor kompanije Signature Brands, koja stoji iza popularnog brenda PAAS za bojenje jaja, tvrdi da čak 90 odsto njihovih kupaca i dalje koristi "prava" kao osnovu za uskršnje ukrašavanje.
"Prodali smo 20 odsto više boje za jaja nego prošle godine u ovo doba“, naglasio je Ens. "To pokazuje koliko su Amerikancima važan deo praznične tradicije.“
Iako cene diktiraju svakodnevne odluke, Uskrs ostaje praznik porodice, boja i veselja, pa makar i s krompirom umesto jajeta.
Povezana biljna vrsta
Tagovi
Autor