Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Vladimir Blagojević
  • 25.05.2022. 13:00

Mogu li kompanije iz Republike Srpske zajedno sa Srbijom na kinesko tržište?

Republika Srpska na 89. Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu predstavlja šaroliku ponudu. Otvorena mogućnost za širenje na tržište Kine.

Foto: Julijana Kuzmić
  • 42
  • 17
  • 0

Ukupno 11 preduzeća direktno se predstavlja na štandu Bosne i Hercegovine, odnosno Republike Srpske, na 89. Novosadskom sajmu poljoprivrede. Istovremeno je više od 20 proizvođača uključeno u promociju putem kataloga. Reč je o maloj, ali šarolikoj ponudi ovog tržišta.

Prema rečima PR-a Privredne komore Republike Srpske Vladimira Blagojevića štand je organizovan u saradnji sa Vanjskotrgovinskom komorom BiH, a zastupljeni su svi, kako mali organski proizvođači tako i velike kompanije s dugom tradicijom. Velika je zainteresiranost za povećanjem plasmana, ne samo u Srbiji, nego i na evropskim i svetskim tržištima, s obzirom na zemlje koje su prisutne.

"Imamo različite proizvode, ne samo poljoprivredno-prehrambene nego i mašine koje su nasloljene na ovu industriju, kako bi se poslovni partneri barem delom mogli uveriti u ono šta mi možemo da ponudimo", kaže Blagojević.

Srbija najvažniji partner

Srbija je najvažniji spoljnotrgovinski partner Republike Srpske, već godinama. Međutim, i dalje je značajno veći uvoz u RS, nego izvoz u Srbiju, zbog čega su, navodi Blagojević, sajamska dešavanja posebno značajna. Posmatrajući brojke, vrednost izvoza RS u prošloj godini na tržište Srbije je 608 miliona maraka (36 milijardi dinara).

Zadovoljni interesom poslovnih partnera iz celog sveta

"Ako pogledamo strukturu u proizvodima, tek na devetom mestu su proizvodi iz ovog sektora, konkretno radi se o voću i orašastim plodovima koji učestvuju sa 18 miliona KM", dodaje.

Nekolicina ozbiljnih proizvođača iz poljoprivredno-prehrambenog sektora, otvorila je svoje ćerke firme u Srbiji kako bi na taj način jednostavnije došla do tržišta. To je, pojašnjava naš sagovornik, pravac kojim će verovatno krenuti i druge kompanije. Zadovoljni su i interesom poslovnih partnera iz celog sveta koji su firme privukle na ovom sajmu.

Proizvode iz Republike Srpske u Srbiji domaći

On navodi da se otvara i mogućnost da se po principu izvoza koji je uspostavljen između Srbije i Kine, otvori i mogućnost za nastup Republike Srpske, što će u narednom periodu biti predmet pregovora.

"Mi ćemo, na osnovu dobre institucionalne saradnje, tražiti mogućnost da zajednički nastupamo, posebno tamo gde je Srbija napravila značajan iskorak, da na neki način priključimo naše kompanije. Imamo veliki broj proizvoda koji su komplementarni, zajednički možemo poboljšati ponudu i ostvariti daleko bolje rezultate", smatra on.

Žele da kupci u Srbiji, proizvode iz RS smatraju domaćim

Podsetio je da Privredna komora RS već 13 godina realizuje projekat promocije domaće proizvodnje "Naše polje". Početne ankete i analize, dodaje, pokazale su da veliki broj potrošača u Republici Srpskoj proizvode iz Srbije smatra domaćim.

"Ovim nastupom želimo da utičemo na potrošače ovde da i oni, proizvode iz Republike Srpske smatraju domaćim, da to bude uzajamno, kako bismo omogućili našim proizvođačima bolji plasman, prvenstveno u Vojvodini, ali i celoj državi", kaže Blagojević, a u prilog im ide i činjenica da mnogi ovdašnji kupci poreklo vuku upravo iz Republike Srpske.


Tagovi

Novosadski sajam Poljoprivreda Vladimir Blagojević Privredna komora Republike Srpske Srbija Izvoz Kinesko tržište


Autorka

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.


Partner